در راستای راه اندازی پردیس علم و فناوری دانشگاه بیرجند انجام شد؛

توافق همکاری دانشگاه بیرجند و پارک علم و فناوری خراسان جنوبی

۱۹ فروردین ۱۴۰۲ | ۰۸:۴۹ کد : ۲۳۳۴۸ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۶۶۳
به منظور راه اندازی پردیس علم و فناوری دانشگاه بیرجند توافق نامه همکاری بین دانشگاه بیرجند و پارک علم و فناوری خراسان جنوبی به امضای رئیس دانشگاه بیرجند و رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی رسید.
توافق همکاری دانشگاه بیرجند و پارک علم و فناوری خراسان جنوبی

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، توافق همکاری دانشگاه بیرجند و پارک علم و فناوری خراسان جنوبی به منظور راه اندازی پردیس علم و فناوری دانشگاه بیرجند و شکل گیری ساختارها و زیرساختهای مختلف زنجیره توسعه نوآوری و فناوری، از جمله مرکز نوآوری، مرکز رشد، مجتمع‌های فناوری و نوآوری و شتاب دهنده‌ها منعقد شد.
در راه اندازی و تأسیس پردیس دانشگاه سازمان مؤسس و مالک است. پردیس یک نهاد ویژه توسعه فناوری و نوآوری متعلق به دانشگاه است که حاکمیت کلان آن بر عهده هیأت امنای دانشگاه است.
شورای راهبری این پردیس متشکل از رئیس دانشگاه به عنوان رئیس شورا، رئیس پارک، رئیس پردیس(دبیر شورا) و معاون پشتیبانی و فناوری پارک و دو تن از اشخاص حقیقی صاحب نظر و خبره دانشگاهی و اصحاب صنعت آشنا به حوزه نوآوری و فناوری به انتخاب رئیس دانشگاه و یک تن از اشخاص حقیقی صاحب نظر و خبره در حوزه نوآوری و فناوری به پیشنهاد رئیس پارک است. 
سیاست‌گذاری و نظارت بر اداره یکپارچه پردیس، سیاست‌گذاری و نظارت در پذیرش و استقرار واحدهای مستقر پردیس، سیاست‌گذاری و نظارت بر مدیریت درآمدها و انتفاع و امور مالی، پیشنهاد و پیگیری مصوبات مورد نیاز از هیأت امنا، بررسی و تأیید نقشه جامع عمرانی پردیس، کمک به مدیریت پردیس در ارتباط با نهادهای دیگر و جذب منابع  از وظایف شورای راهبری است.
مدیریت پردیس مطابق دستورالعمل ایجاد پردیس‌های علم و فناوری وزارت عتف انجام می‌گیرد. 
معاون پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه بیرجند به عنوان یکی از اعضای شورای علمی و فناوری پارک خواهد بود. 
ضمناً در این توافق نامه تأکید شده است رئیس پردیس موظف است حداکثر ظرف مدت 6 ماه نسبت به تهیه طرح جامع پردیس و تدوین برنامه کاری پردیس و ارائه آن به شورای راهبری اقدام نماید. نظارت بر این توافق نامه بر عهده مدیر کارآفرینی و ارتباط بر صنعت دانشگاه است.

آخرین ویرایش۲۰ فروردین ۱۴۰۲