برگزاری نشست هم‌اندیشی بررسی شیوه‌های علمی تخصصی اجرای قوانین و مقررات عفاف و پوشش

۱۹ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۱:۱۹ کد : ۲۳۳۷۸ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۱۸۶۷
در راستای هم اندیشی اساتید و هم افزایی میان همه بخش‌های دانشگاه با موضوع بررسی شیوه‌های علمی تخصصی اجرای قوانین و مقررات عفاف و پوشش، نشست فوق العاده‌ای روز جمعه در سالن شکوه شرق دانشگاه برگزار شد.
برگزاری نشست هم‌اندیشی بررسی شیوه‌های علمی تخصصی اجرای قوانین و مقررات عفاف و پوشش

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در آغاز جلسه، رئیس دانشگاه ضمن ابراز مراتب تقدیر و امتنان از دانشگاهیان بیرجند در زمینه رعایت مقررات دانشگاه و تکریم و پاسداشت نهاد مقدس علم توسط همه دانشجویان و کارکنان، به اهمیت مقوله عفاف و حجاب در مسائل فردی و اجتماعی پرداخت. دکتر لامعی‌گیو در ادامه گزیده‌ای از سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص توجه و برنامه‌ریزی دقیق و آینده‌نگر کارگزاران، مسئولان و مدیران نظام به رفع فقر، تبعیض و نابرابری، انضباط مالی، افزایش بهره‌وری، پیگیری طرح‌های ناتمام، افزایش امید به آینده و رعایت مقررات محیط علمی را بیان کرد و گفت: بر همه ماست که با همه وجود خدمتگذار دانشگاهیان باشیم.
رئیس دانشگاه به نقش مهم و کلیدی دانشجویان دختر و یاوران علمی و کارکنان زن در ارتقای آرامش در محیط دانشگاه و جامعه اشاره کرد و گفت: 55 نفر عضو هیأت علمی دانشگاه، 40 درصد جامعه کارمندی و بیش از 7000 دانشجو از بانوان عزیز هستند که خود گویای همه چیز است. 
در ادامه دکتر فرزانه پور، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در خصوص تنظیم مقررات پوشش و گسترش فضای امن و سالم برای توسعه علمی و فرهنگی ارائه کرد و خواستار هم افزایی میان همه دانشگاهیان به ویژه اعضای محترم هیأت علمی که نقش اصلی در راهنمایی دانشجویان به سوی رعایت اخلاق، گسترش دانش و ارتقای پژوهش دارند پرداخت. 
در ادامه جلسه ضوابط و مقررات پوشش دانشگاهیان بیرجند و راهکارهای قانونی، نظارتی و عملیاتی اجرای طرح، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

آخرین ویرایش۲۰ فروردین ۱۴۰۲