نشست رئیس دانشگاه و مدیران حوزه معاونت آموزشی با مدیران گروه‌های آموزشی

۰۷ تیر ۱۴۰۲ | ۱۴:۳۱ کد : ۲۴۴۵۷ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۲۰۵۷
سومین نشست مدیران گروه‌های آموزشی با ریاست دانشگاه و مدیران حوزه معاونت آموزشی، روز دوشنبه ۵ تیرماه در محل سالن بشارت برگزار گردید.
نشست رئیس دانشگاه و مدیران حوزه معاونت آموزشی با مدیران گروه‌های آموزشی

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه بیرجند، سومین نشست مدیران گروه‌های آموزشی با حضور ریاست دانشگاه و مدیران حوزه معاونت آموزشی، روز دوشنبه 5 تیرماه 1402 در محل سالن بشارت برگزار گردید.
در ابتدای این نشست سالانه و پس از تلاوت آیات نورانی کلام ا... مجید، دکتر احمد لامعی گیو، رئیس دانشگاه بیرجند گزارشی از مهمترین اقدامات انجام شده در سال1401 و 1402 ارائه داد. ایشان در ادامه افزود: تلاش در جهت افزایش بودجه سالیانه دانشگاه در سال جاری (افزایش 16درصدی)، اقدام برای جذب اعتبارات سفرهای ریاست محترم جمهور و برنامه‌ریزی برای تکمیل پروژه‌های ناتمام دانشگاه از اقدامات شاخص انجام گرفته طی ماه‌های اخیر می باشد.
رئیس دانشگاه افزایش تلاش و انگیزه اعضای هیأت علمی و مدیران گروه‌های آموزشی در جهت بهبود رتبه دانشگاه در نظام‌های رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان، جذب هر چه بیشتر دانشجویان بالاخص دانشجویان بین‌الملل و اهتمام بر فعالیت‌های فرهنگی در گروه‌های آموزشی را خواستار شد و بر ایجاد هیأت‌های اندیشه‌ورز و مشارکت همکاران در تدوین سند راهبردی دانشگاه در سال جاری تأکید کرد.
در ادامه جلسه نرگس اسدالهی، مدیر امور مالی دانشگاه، گزارشی از وضعیت شاخص‌های مالی دانشگاه در سال جاری در مقایسه با سال گذشته ارائه کرد. در این گزارش بر شاخص‌های مالی مرتبط با حوزه آموزش مانند آموزانه ها، سهم آموزانه به تعداد دانشجو، هزینه سفرها و بازدیدهای علمی و در آمدهای اختصاصی منتج از فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی اشاره و در خصوص بهبود وضعیت موجود همفکری و تبادل نظر شد. 
در ادامه نشست دکتر حسینی واشان، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ضمن تسلیت شهادت امام محمد باقر (ع)، در خصوص فعالیت‌های تحول‌آفرین حوزه معاونت آموزشی وزارت اطلاع رسانی کرد. ایشان تأکید بر برنامه محوری بجای گروه محوری را از مهمترین تغییرات در طرح تحول آموزش عالی دانست.
طرح تأسیس دانشکده فناوری‌های نوین، طرح بورسیه صنعتی، لزوم وجود پیوست اشتغال برای تأسیس رشته‌های جدید، گرنت آموزشی و نحوه محاسبه شاخص‌های سرآمدان آموزشی از دیگر مواردی بود که توسط معاون آموزشی دانشگاه بیان شد.
در ادامه مدیر امور آموزشی دانشگاه، رئیس اداره تحصیلات تکمیلی، مدیر برنامه‌ریزی و توسعه آموزشی، رئیس گروه استعدادهای درخشان و رئیس گروه اجرایی جذب اعضای هیأت علمی موارد نیازمند پایش توسط مدیران گروه‌های آموزشی در هر یک از زیر حوزه‌های معاونت آموزشی را بیان کردند.
لازم به ذکر است ماهیت تعاملی و گفت و شنود از نقاط قوت این نشست بود و پرسش و پاسخ حاضرین، بیان چالش‌ها و برخی ابهامات در فرآیندهای آموزشی و اداری مرتبط با مدیران گروه‌ها، بر غنای محتوایی این نشست افزود.

آخرین ویرایش۰۷ تیر ۱۴۰۲