برگزاری نشست توسعه همکاری‌های علمی بین دانشگاه بیرجند و دانشگاه جامی هرات کشور افغانستان

۱۸ تیر ۱۴۰۲ | ۱۴:۳۵ کد : ۲۴۵۴۲ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۲۰۸۲
در راستای توسعه مناسبات علمی بین‌المللی نشست توسعه همکاری‌های علمی بین اعضای هیات رئیسه دانشگاه بیرجند و اعضای کادر رهبری دانشگاه جامی هرات کشور افغانستان برگزار شد.
برگزاری نشست توسعه همکاری‌های علمی بین دانشگاه بیرجند و دانشگاه جامی هرات کشور افغانستان

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در نشست توسعه همکاری‌های علمی بین اعضای هیات رئیسه دانشگاه بیرجند و اعضای کادر رهبری دانشگاه جامی هرات کشور افغانستان، دکتر لامعی/ف رئیس دانشگاه بیرجند ضمن برشمردن سیاست‌های دانشگاه در حوزه بین‌المللی، از توسعه مراودات علمی با دانشگاه جامی هرات استقبال کرده و بر عملیاتی کردن تفاهمات صورت گرفته تأکید کرد. همچنین در این نشست دکتر حسینی واشان، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی و دکتر موسوی، معاون دانشجویی به پتانسیل‌ها و مزیت‌های دانشگاه بیرجند برای همکاری علمی با دانشگاه جامی در حوزه‌های مختلف اشاره کردند. در ادامه، دکتر نویدی نیا، رئیس دفتر همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه ضمن برشمردن مزیت‌های دانشگاه بیرجند برای همکاری با کشور افغانستان بر آمادگی این دفتر برای عملیاتی کردن تفاهمات صورت گرفته تأکید کرد. وی ضمن برشمردن تسهیلات صورت گرفته برای ادامه تحصیل داوطلبان کیفی از کشور افغانستان در همه مقاطع تحصیلی خاطر نشان کرد که در سال جاری دانشگاه بیرجند تعداد 20 نفر از اساتید و نخبگان واجد شرایط کشور افغانستان را در مقطع دکتری بورسیه 50 درصد خواهد کرد. 
در ادامه این نشست، دکتر ایوبی، رئیس دانشگاه جامی هرات ضمن تشکر از برگزاری جلسه و معرفی دانشگاه جامی هرات به عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر کشور افغانستان و برشمردن مزیت‌های دانشگاه بیرجند برای همکاری، بر آمادگی این دانشگاه جهت عملیاتی کردن تفاهمات صورت گرفته در حوزه های مختلف آموزشی و پژوهشی تأکید کرد. همچنین دکتر رحیمی، معاون تحقیقات دانشگاه جامی ضمن برشمردن نیازهای این دانشگاه در حوزه های مختلف‌، خواستار تعامل و همکاری دانشگاه بیرجند در حوزه‌های مختلف پژوهشی شد.

آخرین ویرایش۱۸ تیر ۱۴۰۲