سومین جلسه هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی تدوین سند تحول دانشگاه

۲۸ تیر ۱۴۰۲ | ۱۳:۵۳ کد : ۲۴۶۷۶ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۱۸۱۹
سومین جلسه هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی تدوین سند تحول دانشگاه با حضور اعضـای شورای راهبردی و کمیته اجرایی سـند، در روز چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۲ در سالن شکوه شرق برگزار گردید.
سومین جلسه هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی تدوین سند تحول دانشگاه

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در سومین جلسه هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی تدوین سند تحول دانشگاه  دکتر احمد لامعی گیو، رئیس دانشگاه ضمن اشاره به جلسات برگزارشده با مسئولین کشوری به برخی از محورهای کلیدی در تدوین سند تحول دانشگاه اشاره کرد.
همچنین دکتر محمدمهدی خطیب به عنوان مجری تدوین سند آمایش سرزمین استان خراسان جنوبی به طور مفصل به ذکر استعدادها و ظرفیتهای استان و راهکارهای علمی توسعه این منطقه پرداخت. وی با انتقاد از عدم مدیریت دانش‌پایه در مراکز مدیریتی و تصمیم‌گیری، به مهم‌ترین محورهای توسعه استان طبق سند مصوب آمایش استان اشاره و به پیش‌ران‌های افزایش رقابت‌پذیری این منطقه همچون معادن، صنایع تبدیلی کشاورزی، انرژی‌های نو و گردشگری و لزوم نقش آفرینی دانشگاه جهت تدوین سند تحول بر اساس سند آمایش استان پرداخت. 
در ادامه اعضای شورای راهبردی و کمیته اجرایی با اشاره به برخی از چالش‌ها و راهکارهای ارتقای درآمدهای پایدار دانشگاه در افق پیش رو و لزوم ایجاد تحول در سهم دانشگاه بیرجند در درآمدزایی بحث و تبادل نظر کردند.
در پایان دکتر حسینی واشان، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در خصوص چشم انداز توسعه آموزشی دانشگاه، و لزوم تغییر رویکرد به سمت تاسیس رشته‌ها (در تمام مقطع تحصیلی) بر اساس جامعه محوری و نیازمحوری، توجه به بورسیه صنعتی، اجتماعی و کشاورزی، لزوم تطبیق‌پذیری تعریف و تاسیس رشته‌های جدید مطابق با نیازهای به‌روز جامعه و صنعت و نگاه ویژه وزارت علوم و دانشگاه به جذب دانشجوی تحصیلات تکمیلی به شیوه استادمحور و محاسن و مزایای این شیوه و لزوم توجه به تمام این فرصت‌ها و رویکردهای جدید در تدوین سند جدید دانشگاه اشاره کرد.

آخرین ویرایش۲۸ تیر ۱۴۰۲