رئیس دانشگاه بیرجند در جمع مدیران شورای اداری استان؛

صادرات خراسان جنوبی نیروی انسانی است

۰۳ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰ کد : ۴۱۹۹ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۴۹۶۰
دکتر خامسان رئیس دانشگاه بیرجند گفت: افتخار می‌کنیم در استانی هستیم که محصول و صادرات آن نیروی انسانی و معلم است.
صادرات خراسان جنوبی نیروی انسانی است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، دکتر احمد خامسان رئیس دانشگاه بیرجند روز پنجشنبه 3 مرداد 1398 در نشست شورای اداری استان خراسان جنوبی که با حضور «جمشید انصاری» معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی برگزار شد گفت: اگر مزیت صادرات نیروی انسانی را از استان بگیریم، بدون شک چیزی برای خراسان جنوبی باقی نخواهد ماند.

رئیس دانشگاه بیرجند افزود: معتقدیم همه بخش‌های استان باید تقویت شود و آنچه باعث رشد و توسعه پایدار و ماندگاری جمعیت می‌شود، بخش مربوط به دستگاه‌هایی است که اگر این افراد تضعیف شوند استراتژیک‌ترین و بهترین محصول استان تحت الشعاع قرار خواهد گرفت.

دکتر خامسان تاکید کرد: از این منظر باید به آموزش عالی، آموزش و پرورش و دستگاه‌های متولی این موضوع نگاه ویژه شود.

رئیس دانشگاه بیرجند اظهار داشت: نسبت استاد به کارمند در دانشگاه‌ها باید یک به یک باشد که اکنون در دانشگاه بیرجند ۹ دهم است و سال ۱۴۰۰ به هفت دهم خواهد رسید.

وی با یادآوری قدمت ۴۳ ساله دانشگاه بیرجند گفت: نیروهای نسل دوم این دانشگاه در حال بازنشستگی هستند و تا سال ۱۴۰۰ نیز ۱۱۹ نفر از کارکنان بازنشسته می شوند و باید فکری برای این موضوع بشود.

دکترخامسان با بیان اینکه با چابک‌سازی نیروی انسانی موافق هستیم افزود: نمی توان انتظار داشت چندین آزمایشگاه را با یک نیروی حق‌التدریس اداره کرد یا اینکه سیستم آموزش در بخش سامانه را نمی‌توان در اختیار یک نیروی شرکتی قرار داد.

رئیس دانشگاه بیرجند گفت: اگر فکری به حال دانشگاه بیرجند نشود در سال ۱۴۰۰ به بعد، دچار وضعیت خطرناکی خواهد شد که امید است وظایف خود را در استان به عنوان یکی از ارکان توسعه پایدار استان به درستی انجام دهیم.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی نیز در این نشست نسبت به صدور مجوز استخدام هیأت علمی در دانشگاه ها مطابق برنامه و ابلاغ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قول مساعد داد.

آخرین ویرایش۰۳ مرداد ۱۳۹۸