رئیس دانشگاه بیرجند؛

رویکرد آموزش عالی در خراسان جنوبی فراتر از تولید علم و تربیت نیروی انسانی است

۲۰ تیر ۱۳۹۸ | ۱۱:۵۹ کد : ۴۰۵۳ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۴۶۸۴
نشست جمع بندی مسائل آموزش عالی که با حضور دکتر حسین سیمایی صراف معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و جمعی از رؤسای دانشگاه های خراسان جنوبی صبح امروز پنج شنبه ۲۰ تیر۹۸ در تالار بشارت دانشگاه بیرجند برگزار شد.
رویکرد آموزش عالی در خراسان جنوبی فراتر از تولید علم  و تربیت نیروی انسانی است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، در نشست جمع بندی مسائل آموزش عالی خراسان جنوبی دکتر احمد خامسان رئیس دانشگاه بیرجند گفت: رویکرد آموزش عالی در خراسان جنوبی فراتر از تولید علم  و تربیت نیروی انسانی است.

رئیس دانشگاه بیرجند با بیان اینکه با توجه به اینکه آموزش عالی عامل اصلی پایداری جمعیت و توسعه و امنیت پایدار استان است، افزود: تضعیف آموزش عالی به نوعی تضعیف کل کشور است.

دکتر خامسان گفت: دانشگاه بیرجند به عنوان اولین موسسه آموزش عالی استان با 43 سال قدمت، 33 درصد جمعیت دانشجویی استان و 41 درصد جمعیت دانشجویی دانشگاه های دولتی استان و 22 درصد فضای کاربردی موجود دانشگاه های استان را دارا است.

رئیس بزرگترین دانشگاه استان افزود: در سال جاری و سال گذشته 17 میلیارد به دلیل طرح توازن از اعتبارات دانشگاه کسر شده که این موضوع باعث شده است دانشگاه بیرجند از لحاظ اعتبارات مالی در سطح پایین تری از دیگر دانشگاه های هم تراز قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: با وجود اینکه خراسان جنوبی جزو استان های مرزی گروه ج است اما این دانشگاه نسبت به دانشگاه های هم تراز خود همچون دانشگاه سیستان و بلوچستان و دانشگاه زابل از اعتبارات کمتری برخوردار است.

دکتر خامسان اظهار کرد: بومی گزینی یکی از مواردی است که بر جمعیت دانشجویی ما تاثیر منفی گذاشته است.

وی در خصوص بازنگری مجوز استخدام اعضای هیئت علمی و غیر هیئت علمی و سهولت جذب دانشجویان افغانی با توجه به مرز طولانی این استان با افغانستان پیشنهاداتی کاربردی ارائه کرد.

آخرین ویرایش۲۰ تیر ۱۳۹۸