در پردیس مهندسی دانشگاه بیرجند انجام شد؛

افتتاح استودیوی تولید محتوای علمی نو

۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۴:۱۴ کد : ۷۳۳۶ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۶۳۵۷
 استودیوی تولید محتوای علمی نو پیش از ظهر امروز یکشنبه ۲۵ اسفند ۹۸ با حضور دکتر احمد خامسان رئیس دانشگاه بیرجند در محل پردیس مهندسی افتتاح شد.
افتتاح استودیوی تولید محتوای علمی نو

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه، دکتر خامسان رئیس دانشگاه بیرجند پس از افتتاح این استودیو در اولین مصاحبه برگزار شده در این مجموعه شرکت کرد و ضمن ابراز رضایت، انجام اینگونه پروژه‌ها را نیاز امروز جامعه دانست.
باتوجه به همه گیرشدن ابزارهای دیجیتال و گسترش شبکه های اجتمایی، تولید محتوای آموزشی‌های مجازی و الکترونیکی به صورت فاخر و چند رسانه‌ای به یکی از مباحث مهم روز دنیا تبدیل شده است. از سوی دیگر، با توجه به بستر ایجاد شده توسط اینترنت و تلفن‌های هوشمند، دانشجویان بیشتر از هر زمان دیگری تمایل خود را به محتوای آموزشی دیجیتال نشان داده‌اند. پیش بینی می ‌شود در سالیان آتی، سامانه‌های تعاملی بخش عمده‌ای از تعامل دانشجویان و اساتید را شکل دهند و محتوای آموزشی بخشی اساسی از سبد آموزشی دانشجویان را تشکیل خواهد داد.
دکتر ذوالفقاری رئیس پردیس مهندسی در توضیح این خبر گفت: با هدف تولید محتوای علمی فاخر و ایجاد سامانه آموزشی تعاملی، در این استدیو برای تولید محتوا با غنای علمی بالا با روش‌های مختلف تدریس ازجمله تدریس با وایت برد، بردهای هوشمند، تدریس به‌صورت اسلاید و پاورپوینت و قلم نوری ضبط می‌گردد.
وی افزود: در این استودیو کلاس‌های درس اساتید برجسته دانشگاه در تمامی رشته‌‌ها برای آرشیو و دراختیار گذاشتن به علاقمندان در سایت‌های معتبر درج می‌گردد.
رئیس پردیس مهندسی با اشاره به پیش‌رو بودن دانشگاه بیرجند در آموزش مجازی گفت: آینده کاری بسیاری از دانشگاه‌ها باید به سمت تولید محتوای فاخرعلمی و مجازی حرکت نماید.
وی ابراز داشت: بدین منظور تیم استارتاپی علمی نو با همکاری مرکز نوآوری و شکوفایی و پردیس مهندسی توسط تعدادی از دانشجویان رشته های مهندسی راه‌اندازی شد.

آخرین ویرایش۱۳ فروردین ۱۳۹۹