پیام قدردانی رئیس دانشگاه بیرجند از همراهی کارکنان و دانشجویان ارجمند در پیشبرد برنامه آموزش الکترونیکی دانشگاه

تعداد بازدید:۶۰۴۴
پیام قدردانی رئیس دانشگاه بیرجند از همراهی کارکنان و دانشجویان ارجمند در پیشبرد برنامه آموزش الکترونیکی دانشگاه

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر احمد خامسان طی پیامی از کارکنان و دانشجویان در پیشبرد برنامه آموزش الکترونیکی دانشگاه تقدیر  تشکر کرد.

متن پیام به شرح زیر می‌باشد:

کارکنان و دانشجویان گرامی دانشگاه بیرجند
همانگونه که در جریان هستید جهان و به تبع کشور ما با بحرانی بسیار بزرگ روبروست که گذار از آن با کمترین آسیب نیازمند برنامه‌ریزی، تلاش، دقت‌نظر و انعطاف‌پذیری زیادی است. با تعطیلی فعالیت‌های آموزشی در دانشگاه‌ها، به دلیل مشکلات پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا، و دستورالعمل وزرات مبنی بر برگزاری کلاس‌های آموزشی به صورت الکترونیکی، با همت معاونت‌های آموزشی و پژوهشی و در کمتر از 48 ساعت سامانه آموزش الکترونیکی دانشگاه بیرجند به طور کامل در اختیار همکاران و دانشجویان عزیز قرار گرفت. این حرکت جهادگونه موجب شد دانشگاه بیرجند به عنوان دانشگاهی پیشرو در زمینه آموزش الکترونیکی از روز 22 اسفند فعالیت‌های آموزشی خود را تقریباً بدون وقفه مجدداً  آغاز نماید. 
هدف دانشگاه بیرجند همانند سایر دانشگاه‌های دنیا، استفاده از کلیه ظرفیت‌های آموزش الکترونیکی برای ادامه فعالیت‌های آموزشی است و قطعاً با توجه به گستردگی و عدم آشنایی و استفاده قبلی، مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزایی وجود دارد که مطمئنم با تلاش مسئولین آموزش الکترونیکی و همکاران و دانشجویان عزیز مثل گذشته با سرافرازی مدیریت خواهد شد. هر چند به صفر رساندن مشکلات با توجه به مواردی که ذکر شده همانند همه دانشگاه‌ها میسر نخواهد بود اما با عزم، همت و همدلی تلاش خواهیم کرد این مشکلات را هر روز نسبت به روز قبل کمتر کرده و کلیه کلاس‌های نظری و بخشی از کلاس‌های عملی (در بعضی از رشته‌های خاص) را مطابق سرفصل و تقویم آموزشی جلو ببریم تا بعد از بازگشایی دانشگاه کمترین زمان لازم برای جبران وضعیت موجود صرف شود. 
لازم است تأکید نمایم که دانشجویان عزیز هیچگونه نگرانی نسبت به امور آموزشی و پژوهشی نداشته باشند، همه ما وضعیت موجود را درک و تلاش خواهیم کرد حداکثر همراهی برای حل مشکلات را داشته باشیم. الحمدلله کلاس‌های الکترونیکی با حضور اکثریت دانشجویان در حال برگزاری است و برای معدود دانشجویانی که دسترسی به اینترنت ندارند، کلاس‌ها ضبط تا هر زمان مقدور باشد به طور برون خط (آفلاین) مواد آموزشی و کلاس برگزار شده را مشاهده نمایند.
در ضمن تمهیداتی در جریان است که اتصال به سامانه آموزش الکترونیکی دانشگاه (LMS) رایگان شود که اطلاع‌رسانی توسط معاونت محترم آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه انجام خواهد شد.
لازم است درخواست نمایم در این ایام به طور مرتب پیگیر اخبار موثق از طریق کانال‌های اطلاع‌رسانی دانشگاه باشد. برای پاسخ به سؤالات و دغدغه‌های شما، همکاران آموزشی، پژوهشی، روابط عمومی و اداری دانشگاه هم از طریق کانال‌های مجازی و هم تلفن‌هایی که اعلام شده در خدمت دانشجویان گرامی خواهند بود. به همین منظور فایلی از سؤالات پرتکرار نیز تهیه شده که از در کانال‌های ارتباطی در دسترس است و به طور مرتب به روزرسانی خواهد شد. 
در پایان از کلیه همکاران و دانشجویان عزیز که با درک موقیعت خطیر کنونی، حداکثر همراهی و همدلی را دارند تشکر می‌نمایم و امیدوارم این بحران را مثل سایر موارد با سربلندی سپری نماییم. 
با آرزوی تندرستی و لحظات آرام و شاد برای جامعه پرافتخار دانشگاه بیرجند

دکتر احمد خامسان
رئیس دانشگاه بیرجند


 

آخرین ویرایش۲۲ فروردین ۱۳۹۹