جلسه هیأت ورزشهای دانشگاهی خراسان جنوبی در دانشگاه بیرجند برگزار شد

۱۱ آذر ۱۳۹۷ | ۱۴:۴۸ کد : ۹۳۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۴۶۰۸

جلسه گردهمایی هیأت ورزشهای دانشگاهی خراسان جنوبی امروز یکشنبه 11 آذر 1397 با حضور دکتر احمد خامسان رئیس دانشگاه بیرجند، مهران سرپرست مدیرکل ورزش و جوانان و سعید ایل بیگی رئیس هیأت ورزش های دانشگاهی و جمعی از مسئولان تربیت بدنی دانشگاه های خراسان جنوبی در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه بیرجند برگزار شد.

رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به دو برابر شدن اعتبارات در بخش تربیت بدنی، فرهنگی و مرکز مشاوره این دانشگاه گفت: وظیفه دانشگاه تولید علم، تربیت نیروی انسانی متعهد و حل مشکلات جامعه است و تمام کارهایی که در دانشگاه انجام می شود جهت رسیدن به هدف اصلی دانشگاه است.

دکتر خامسان علاقه دانشجویان به ورزش را ستودنی توصیف و ابراز کرد: در این راستا از هیچ کمکی به دانشجویان فروگذار نخواهیم کرد.

وی ایجاد محور ورزش و سلامت در حاشیه بلوار دانشگاه با همکاری استانداری، اداره کل ورزش و جوانان و مؤسسات آموزش عالی این مسیر تأکید کرد.

دکتر سعید ایل بیگی رئیس هیأت ورزشهای دانشگاهی توسعه ورزش، ایجاد شادابی، نشاط و دلگرمی در دانشجویان را از اهداف هیأت برشمرد و تأکید کرد: نگاه این هیأت به توسعه همه جانبه ورزش همه جانبه در دانشگاه های استان  است و این هیأت می تواند با پتانسیل بسیار قوی به تیم های ورزشی و ورزش استان کمک کند. 

رئیس هیأت ورزش های دانشگاهی از برگزاری المپیاد ورزشهای دانشگاهی خبر داد و گفت: راهکارهای تعامل و همکاری هیأت ورزشهای دانشگاهی و اداره کل ورزش و جوانان در این جلسات مورد بررسی قرار می گیرد.

دکتر ایل بیگی درخواست تخصیص بودجه توسط اداره کل ورزش و جوانان به این هیأت را مطرح کرد.

مهران سرپرست مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی به فعال شدن المپیاد خانه های ورزش روستایی و تجهیز خانه های ورزش اشاره کرد و اظهار داشت: حق شرکت جهت حضور دستگاه های اجرایی در مسابقات ورزشی برداشته شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان با اشاره به برگزاری المپیاد نخبگان و استعدادهای برتر ورزشی، کمک ویژه به بخش دانشجویی و دانش آموزی و کمک مالی و سخت افزاری به المپیادهای ورزشی و اختصاص فضا و مکان رایگان و مساعدت 10 میلیون تومانی جهت برگزاری این المپیاد را از اقدامات اداره کل ورزش و جوانان استان برشمرد.

آخرین ویرایش۱۱ آذر ۱۳۹۷