پاکسازی داوطلبانه محیط دانشگاه توسط دانشجوی فعال و دوستدار محیط زیست

۰۱ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۳:۴۶ کد : ۳۳۹۷ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۶۲۹۰
دانشجوی کارشناسی ارشد جغرافیای دانشگاه بیرجند هر هفته نسبت به پاکسازی بخشی از محیط دانشگاه اقدام می کند.
پاکسازی داوطلبانه محیط دانشگاه توسط دانشجوی فعال و دوستدار محیط زیست

ساعت  21 روز جمعه است، او را در محدوده مجموعه آفتاب دانشگاه بیرجند در حال پاکسازی محیط دانشگاه دیدیم ، از او سوال کردم این موقع و اینجا و درحال جمع آوری زباله، جوابش آری بود و گفت: طبیعت و محیط زیست موهبتی خدادادی است و ادامه حیات ما به آن وابسته است.

این بخشی از مکالمه با فاطمه احمدی دانشجوی کارشناسی ارشد رشته جغرافیا در گرایش مخاطرات محیطی بود.

وی خود را اهل استان همدان شهرستان رزن روستای خمیکان معرفی کرد و ادامه داد: از آنجا که در رشته جغرافیا و مباحث زیستی و خاک تحصیل می نمایم و متوجه مضرات زباله های غیرقابل بازیافت می باشم با خود عهد کردم تا هرهفته یک یا دوبار برای پاسکازی محیط دانشگاه اقدام کنم.

در ادامه گفتگوی روابط عمومی دانشگاه با احمدی را می خوانید:

*چه مدت است که مشغول به این کار هستید و هدف شما از جمع آوری زباله ها چیست ؟

در راستای حفظ محیط زیست، احترام به زمین و فرهنگ سازی از دو سال پیش در دانشگاه بیرجند این کار را انجام می دهم و با این کار توانسته ام تعدادی از دانشجویان را تشویق نمایم تا در پاکسازی طبیعت با همیاران طبیعت همراه شوند.

*چرا مجموعه آفتاب را برای اینکار در نظر گرفتید؟

از انجا که دانشجوی ساکن خوابگاه صدف می باشم برای فرهنگ سازی در بین دانشجویان به مجموعه آفتاب مراجعه می کنم که آنها هم در این امر دخیل شوند و از ریختن زباله اجتناب نمایند. البته من با تعدادی از دانشجویان هرچندوقت به دامان طبیعت هم می رویم و به جمع آوری زباله های رها شده اقدام می نماییم.

*با زباله های جمع آوری شده چه می کنید؟

زباله ها را در دوبخش بازیافتی و غیربازیافتی جمع آوری کرده تا ازقسمت قابل بازیافت آن بشود استفاده مجدد نمود.

*توصیه شما به دانشجویان و افرادی که این مصاحبه را می خوانند چیست؟

به عنوان یک دانشجو، از دانشجویان دانشگاه خودمان این انتظار را دارم که در حفظ این موهبت الهی کوشا باشند و از رها سازی زباله ها در طبیعت جلوگیری نمایند چرا که سالیان متمادی وقت نیاز است تا زباله ها در طبیعت تجزیه شوند.

*و اما در پایان؟

رها سازی حتی یک آدامس می تواند باعث نابودی یک حیوان شود و تقاضا می کنم همه ما من بعد از رهاسازی زباله در دامان طبیعت جلوگیری نماییم.

آخرین ویرایش۰۱ خرداد ۱۳۹۸