حذف تدریجی ظروف پلاستیکی یک‌بار مصرف در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۵:۴۶ کد : ۳۳۳۱ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۶۶۰۶
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، طی بخشنامه ای در راستای حفظ محیط زیست و کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی و نظر به توجه ویژه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به موضوع مدیریت سبز، بر ضرورت حذف تدریجی ظروف پلاستیکی یک‌بار مصرف در دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی تأکید کرد.
حذف تدریجی ظروف پلاستیکی یک‌بار مصرف در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، طی بخشنامه‌ای به روسای دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی و پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری، در راستای حفظ محیط زیست و کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی و نظر به توجه ویژه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به موضوع مدیریت سبز، بر ضرورت حذف تدریجی ظروف پلاستیکی یک‌بار مصرف در دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی تأکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر محمدتقی نظرپور در این خصوص اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دومین جلسه شورای مدیریت سبز ستاد مصوب گردید، کلیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری با فرهنگ‌سازی و برنامه‌ریزی مناسب برای کاهش و حذف تدریجی تمامی ظروف پلاستیکی و بطری‌های آب آشامیدنی در کلیه ساختمان‌ها اعم از غذاخوری‌ها، خوابگاه‌های دانشجویی، کوی اساتید، مهمانسراها و... اقدام نمایند.

وی افزود: در این بخشنامه ضمن قدردانی از دانشگاه‌هایی که تاکنون اقدام‌های مناسبی در این مسیر انجام داده‌اند از سایر دانشگاه‌ها درخواست شده است تا با استفاده از روش‌های جایگزین سازگار با محیط زیست ضمن رعایت استانداردهای بهداشتی لازم در این حرکت سهیم باشند.

شایان ذکر است در راستای پیاده سازی مدیریت سبز از ابتدای سال تحصیلی جاری استفاده از بطری های آب بسته بندی در ظروف پلاستیکی و ظروف پلاستیکی به دلیل مضرات زیست محیطی آن در جلسات و برنامه های دانشگاه بیرجند ممنوع شده است.

آخرین ویرایش۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸