راه اندازی مجموعه آزمایشگاهی آنتن در دانشگاه بیرجند

۲۳ مهر ۱۳۹۸ | ۱۴:۵۴ کد : ۴۹۰۰ اخبار دانشکده‌ها اخبار ستادی
تعداد بازدید:۶۳۰۷
مجموعه آزمایشگاهی آنتن در آزمایشگاه آنتن و مایکروویو دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه راه اندازی شد.
راه اندازی مجموعه آزمایشگاهی آنتن در دانشگاه بیرجند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، این مجموعه با تلاش‌های رئیس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر و گروه مخابرات و باعنایت رئیس دانشگاه و معاون پژوهش و فناوری، مجموعه آزمایشگاهی آنتن در آزمایشگاه آنتن و ماکروویو دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر راه‌اندازی شده است.

این مجموعه شامل قطعات مختلفی همچون مولدهای سیگنال مایکروویو، انواع آنتن­‌های دایپل، آنتن­‌های یاگی-یودا، آنتن‌­های روزنه‌ای، آنتن‌­های آرایه­‌ای، آنتن­‌های هلیکال، آنتن‌های مایکرواستریپ، آشکارسازهای توان و کابل های باند فرکانسی X، به همراه یک نرم افزار پردازشی می‌باشد. 
مجموعه آزمایشگاهی آنتن در حوزه آموزشی، برای آزمایشگاه آنتن و مایکروویو استفاده می­شود و دانشجویان می‌توانند پارامترهای اساسی تشعشعی آنتن­‌های مختلف را اندازه­‌گیری نمایند. 
همچنین این آزمایشگاه در حوزه پژوهشی، جهت اندازه‌گیری متغیرهای طراحی و تست عملی و ارزیابی آنتن­‌ها، تشعشعات مایکروویوی و مولدهای سیگنال مایکروویو مورد طراحی در پروژه‌های دانشگاهی و صنعتی، کاربرد دارد.

مجموعه آزمایشگاهی آنتن در آزمایشگاه آنتن و مایکروویو دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر با مسئولیت دکتر محمدرضا خورشیدی عضوهیأت علمی دانشگاه بیرجند اداره می‌شود.
اساتید و دانشجویان از این پس می­توانند از امکانات این آزمایشگاه برای انجام اندازه­‌گیری و تست مایکروویوی در پروژه­‌های پژوهشی استفاده نمایند.

آخرین ویرایش۲۴ مهر ۱۳۹۸