آیین تکریم و معارفه مدیران جدید گروه‌های آموزشی

۰۵ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۱:۰۸ کد : ۱۳۲۰۷ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۸۶۸
آیین تکریم و معارفه مدیران جدید گروه‌های آموزشی زراعت و اصلاح نباتات، جغرافیا و تاریخ به همت معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه روز چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰ به‌صورت مجازی برگزار شد.
آیین تکریم و معارفه مدیران جدید گروه‌های آموزشی

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، آیین تکریم و معارفه مدیران جدید گروه‌های آموزشی با حضور معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، رؤسای پردیس کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست، رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی، مدیران سابق و جدید گروه‌های آموزشی و مدیران ستادی برگزار شد. 
دکتر آیتی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه با تشکر از اقدامات و خدمات شایسته تقدیر مدیران قبلی گروه‌های آموزشی به بخش‌های مختلف منشور اخلاقی دانشگاه اشاره کرد و گفت: ارتقای جایگاه دانشگاه با تلاش گروه‌های آموزشی و یکایک اعضای هیأت علمی دانشگاه میسر است. 
دکتر آیتی گفت: آینده آموزش عالی بسیار متحول خواهد شد و کارهای بسیاری با توجه به تحولات ژرف پیش‌رو برای انجام دادن وجود دارد. وی افزود: در حال حاضر برای اختصاص ظرفیت بیشتر پذیرش دانشجو در دانشگاه بیرجند به صورت مداوم  در حال پیگیری هستیم.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شرایط متفاوت و انتظارات چند جانبه‌ای که از سوی جامعه و دستگاه‌های اجرایی وجود دارد را بیان  کرد و گفت: در سند جذب یکی از موضوعات مهم جذب دانشجو براساس کیفیت است . وی افزود: در رنکینگ دانشگاه‌ها شاخص‌های پژوهشی و آموزشی دارای تأثیر فراوانی است که در بخش آموزشی نسبت استاد به دانشجو، ایجاد رشته‌های‌ بین رشته‌ای و بازنگری محتوای دروس، فعالیت‌های بین‌المللی، جذب دانشجویان بین‌المللی، مأموریت‌گرایی و ارتقای همکاران براساس شیوه‌نامه جدید دارای اهمیت دوچندان است.
وی در پایان از مدیران محترم گروه‌های آموزشی خواست تا در مورد آموزش‌های پس از کرونا و کیفیت این آموزش‌ها برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.
دکتر محمد خراشادیزاده، مدیر برنامه، بودجه و تحول اداری به بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد اشاره نمود و افزود: به گروه‌های آموزشی براساس درخواست‌های ارائه شده در راستای سند چشم انداز بودجه‌های اختصاصی علاوه بر بودجه دانشکده تعلق خواهد گرفت.
دکتر علی سعیدی، رئیس گروه کارآفرینی و ارتباط با جامعه و صنعت نیز  دو شاخص مورد توجه در جایگاه دانشگاه شامل تعداد و مبلغ قراردادها براساس اعضای هیأت علمی را نام برد و گفت: جایگاه دانشگاه‌ها براساس مأموریت‌گرایی دانشگاه در توسعه منطقه‌ای و اثربخشی اجتماعی تعیین می‌شود. 
دکتر علی شهیدی، رئیس پردیس کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست نیز در این آیین از دکتر پارسا که در طول دو سال مدیریت بزرگترین گروه دانشکده را برعهده داشته‌اند قدردانی کرد و گفت: دکتر پارسا از این مأموریت بدرستی برآمدند و ایشان از سرآمدان بخش اخلاق هستند. وی گفت: دکتر ایزانلو، مدیر گروه آموزشی زراعت و اصلاح نباتات نیز از سرآمدان بخش اخلاق پژوهشی و سازمانی هستند که برای ایشان نیز آرزوی توفیق دارم.
دکتر امامی، رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی با تشکر از دکتر فال‌سلیمان، مدیر  قبلی گروه آموزشی جغرافیا، گفت: دکتر اسکندری‌ثانی و دکتر خلیفه از جوان‌های خلاق و خوش‌فکر دانشکده هستند. وی افزود: در گروه آموزشی جغرافیا بیشترین قراردادهای پژوهشی منعقد شده است و از 208 دانشجوی بین‌المللی دانشگاه تعداد 68 دانشجو در دانشکده ادبیات و علوم انسانی مشغول به تحصیل هستند.
دکتر فال‌سلیمان، مدیر  قبلی گروه آموزشی جغرافیا خدمات انجام شده در دوران تصدی مدیریت این گروه را نام برد و برای دکتر اسکندری‌ثانی آرزوی موفقیت کرد.
دکتر سهیل پارسا، مدیر قبلی گروه آموزشی زراعت و اصلاح نباتات نیز اقدامات صورت گرفته در طول دوران مدیر دکتر خامسان را جهادی نامید و ادامه داد: لازم است استراتژی از طرف دانشگاه جهت ارتباط اعضای هیأت علمی با جامعه و صنعت تبیین شود. وی همچنین برای دکتر ایزانلو در سمت جدید آرزوی توفیق روزافزون کرد.
در ادامه این جلسه مجازی دکتر مجتبی خلیفه، مدیر گروه آموزشی تاریخ گفت:  تلاش ما با همراهی تمامی همکاران این گروه حرکت در جهت تحقق اهداف دانشگاه است. امیدواریم به نحو احسنت این وظیفه را به سرانجام برسانیم.
شایان ذکر است؛ براساس احکامی از سوی دکتر خامسان، رئیس دانشگاه بیرجند دکتر علی ایزانلو به سمت مدیر گروه زراعت و اصلاح نباتات و دکتر محمد اسکندری‌ثانی به سمت مدیر گروه آموزش جغرافیا و دکتر خلیفه به سمت مدیر گروه آموزشی تاریخ منصوب شدند.

آخرین ویرایش۰۶ خرداد ۱۴۰۰