آیین تکریم و معارفه معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی و معاون پژوهش، فناوری و نوآوری

۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۵:۲۴ کد : ۱۸۰۸۵ اخبار برگزیده اخبار دانشکده‌ها اخبار ستادی
تعداد بازدید:۴۰۷۵
آیین تکریم دکتر محسن آیتی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی و دکتر حمیدرضا نجفی، معاون پژوهش، فناوری و نوآوری و معارفه دکتر سیدجواد حسینی‌واشان، به عنوان سرپرست معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی و دکتر ابوالفضل اکبرپور به سمت سرپرست معاونت پژوهش، فناوری و نوآوری روز یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ در سالن جلسات شکوه شرق دانشگاه برگزار شد
آیین تکریم و معارفه معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی و معاون پژوهش، فناوری و نوآوری

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در آیین تکریم و معارفه معاونین آموزشی و تحصیلات تکمیلی و پژوهش، فناوری و نوآوری، دکتر احمد لامعی‌گیو، سرپرست دانشگاه بیرجند با درود به پیشگاه مقدس حضرت بقیه الله العظم ارواحنا لتراب مقدمه الفداء و تحیت به روان پاک شهدای انقلاب اسلامی و آرزوی سلامت و طول عمر با برکت برای مقام عظمای ولایت و آرزوی توفیق و تأیید برای همه خدمتگزاران به نظام جمهوری اسلامی و آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تسلیت شهادی امیر مؤمنان علی(ع) به محضر حاضران در این جلسه، گفت: آشنایی اینجانب با استاد بزرگوار آقای دکتر آیتی و اندیشمند بزرگوار آقای دکتر نجفی به سالیان قبل بر می‌گردد که در این مدت از اخلاق و متانت و تجربیات آنها استفاده کردیم. وی با اعلام اینکه تغییرات در جهت پویایی، نشاط و شادابی مجموعه ایجاد می‌شود، گفت: امیدواریم با حضور دکتر حسینی واشان و دکتر اکبرپور شاهد نشاط و پویایی بیش از پیش در این مجموعه‌ها باشیم. وی از عزیزانی که خدمات ارزنده ای را در سالیان سال در این مجموعه انجام داده اند قدردانی کرد و افزود: تمام افرادی که در هیأت رئیسه دانشگاه هستند از سرمایه‌های دانشگاه می‌باشند که لازم است از تجربیات و اندیشه‌های آنها در جهت پیشبرد امور استفاده شود. وی افزود: مسئولیت‌ها امانتی است که در اختیار ما قرار می‌گیرد، امانتی که ما مدیون خون شهدای والامقام هستیم که امروز به دست ما رسیده است. دکتر لامعی با تشکر از قبول زحمت توسط دکتر اکبرپور و دکتر حسینی واشان ابراز امیدواری کرد در این دو حوزه شاهد تحول اساسی با استفاده از تجربیات اندیشه ها و برنامه های دانشگاه در چارچوب قانون و برنامه 5 ساله باشیم. 
حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی جعفری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند، با تسلیت شهادت حضرت امام علی(ع) گفت: تغییرات در جهت چرخش نخبگانی صورت می‌گیرد. 
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با نقل مطلبی از مرحوم آیت الله مجتهدی شبستری گفت: فردی از جانبازی که در میادین دفاع مقدس هر دو چشم خود را از دست داده بود و به مرتبه جانبازی نائل شده بود سؤال کرد آیا دوست نداری یکبار دیگر دنیا را ببینی و وی در جواب اعلام کرد: خیر و در چرای مسأله یادآور شد دوست ندارم به معامله‌ای که با خدا انجام داده‌ام مجدد فکر نمایم. وی ادامه داد: این صندلی‌ها با بهای گرانی از آن آدم‌ها به ما رسیده است و برای همه جانبازان آرزوی سلامت و شفا داریم و از خدا بخواهیم این توفیق را نصیب همه ما نماید. اگر ما برای خدا گام برداریم و تصیم به خدمت بگیریم خداوند نیز ما را یاری خواهد کرد. حجت الاسلام جعفری با تشکر از دیدگاه وسیع دکتر آیتی و دکتر نجفی از این سرمایه‌های نظام تشکر کرد. وی با تبریک به دکتر حسینی‌واشان و دکتر اکبرپور برای ایشان آروزی موفقیت کرد و بدلیل نامگذاری سال اقدامات حوزه معاونت پژوهشی را در این دوره حائز اهمیت دانست.
دکتر نجفی، معاون سابق پژوهش، فناوری و نوآوری با قرائت متن استعفای خود خلاصه ای از اقدامات این حوزه را در مدت تصدی 47 ماهه خود ارائه کرد و گفت: اقدامات این حوزه حاصل تلاش همکاران خدوم این حوزه بوده است که در بخش مدیریت امور پژوهشی نسبت به اصلاح آیین نامه پژوهانه، تدوین آیین نامه حق پژوهانه و تصویب در هیأت امنا، تدوین آیین نامه‌های گروه‌های پژوهشی و طرح‌های فناورانه، تأسیس کمیته اخلاق و تشکیل کمیته نظریه پردازی دانشگاه، تأسیس صندوق اعتبارات پژوهشی و اختصاص اعتبارات پژوهشی و افزایش آن از 1.1 میلیارد تومان به 3.5 میلیارد تومان از افتخارات این مجموعه بوده است. در بخش مدیریت زیست بوم خوشبختانه شرکتهای دانش بنیان و مرکز نوآوری ایجاد شده است و 10 حلقه زیست بوم فعال است و 6620 مترمربع فضا با 5 میلیارد تومان اعتبار برای زیست بوم با حمایت دکتر خامسان ایجاد شد و به طور جد این حمایت‌ها در دوره دکتر اکبرپور نیز خواهد بود. سه پهنه در سه پردیس دانشگاه ایجاد شد و در پهنه نوآوری هر چهار فاز آماده است و 70 شرکت در دو پردیس شوکت آباد و شهدا فعال هستند. مرکز مهارت افزایی نیز ایجاد شد و صندوق پژوهش استان نیز مبلغی برای حمایت از نوآوران گذاشته شده است. در حوزه کتابخانه مرکزی واحد علم سنجی دانشگاه راه اندزی شد و سالن های اطلاع رسانی تجهیز و کتابخانه دیجیتال راه اندازی شد و در کنار این اقدامات بیش از 49 هزار جلد کتاب در این کتابخانه ادغام شد. در مدیریت شبکه آزمایشگاهی تجمیع دستگاه‌های پیشرفته صورت گرفت و سامانه جامع خدمات آزمایشگاهی راه اندازی گردید و 14 میلیارد تومان تجهیزات در طول این سه سال خریداری و 6 میلیارد تومان برای مواد مصرفی آزمایشگاهی تأمین اعتبار شد. وی ادامه داد: در این دوره شورای HSE راه اندازی شد و پیگیری لازم جهت راه‌اندازی آزمایشگاه مرجع با ردیف ملی انجام شد. دکتر نجفی درخواست کرد پیگیری لازم برای راه اندازی دو پروژه آزمایشگاه مرجع و ساختمان فاوا انجام شود. دکتر نجفی گفت: در بحث مدیریت فناوری سامانه جامع و مرکز محاسبات سنگین نصب و راه اندازی شد و پوشش فیبر نوری به 95 درصد رسید.
دکتر محسن آیتی، معاون سابق آموزشی و تحصیلات تکمیلی به تلاش صورت گرفته برای ایجاد ساختار و نظم در این حوزه  اشاره کرد و گفت: به همت همکاران این مجموعه در دانشگاه بیرجند از ثبت نام تا تسویه حساب دانشجویان بصورت سیستمی انجام می‌شود. وی زحمات صورت گرفته در مدیریت امور آموزشی را برشمرد و عنوان کرد: دانشگاه بیرجند به عنوان یکی از اولین دانشگاه های اجرا کننده آموزش مجازی بود. وی بیان داشت: در بخش استعدادهای درخشان بحث استعدادیابی را انجام دادیم و دانشجویان در المپیادها رتبه یک کشوری را بدست آوردند و در حوزه تحصیلات تکمیلی گام‌های بزرگی برداشته شد و به سمت پایان نامه‌های تقاضا محور حرکت کردیم. مدیریت برنامه ریزی و توسعه آموزش ایجاد شد تا برنامه های درسی بروز شود تا سرمایه‌ها در این بخش هدر نرود و در رشته های میان رشته ای گام های خوبی برداشته شد  و هفت مجوز رشته گرفته شد.  علاوه بر ایجاد ستاد جذب طیف وسیعی از فعالیتها در حوزه آموزشی انجام شده است.
دکتر اکبرپور، سرپرست معاونت پژوهش، فناوری و نوآوری با ابراز امیدواری اینکه با همکاری و تفکرات سازنده  تمامی همکاران اهداف متعالی دانشگاه را در راستای شعار امسال براساس فرمان مقام معظم رهبری محقق نماییم و گام‌های مؤثر و سازنده‌ای در این راه برداریم، از تلاشهای خالصانه معاونین سابق دانشگاه قدردانی کرد.
دکتر حسینی‌واشان، سرپرست معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه با تقدیر و تشکر از اعتماد دکتر لامعی گفت: امیدوارم به نحو احسنت امور این حوزه را با همیاری تمامی اعضای هیأت علمی و مدیران ستادی حوزه با نیروی جدیدی به پیش ببریم.
وی از اقدامات انجام شده در حوزه آموزشی دانشگاه تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد با یاری خداوند متعال و تمامی اعضای هیأت علمی دانشگاه در راستای کیفیت آموزشی و ایجاد رشته و پرورش دانشجوی خلاق و توانمند حرکت نماییم.
شایان ذکر است؛ براساس احکام جداگانه‌ای از سوی دکتر لامعی‌گیو، سرپرست دانشگاه بیرجند، دکتر سیدجواد حسینی‌واشان به سمت سرپرست معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه و دکتر ابوالفضل اکبرپور به سمت سرپرست معاونت پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه منصوب شدند. همچنین دکتر لامعی در نامه‌های جداگانه‌ای ضمن موافقت با استعفای دکتر حمیدرضا نجفی از سمت معاون پژوهش، فناوری و نوآوری و دکتر محسن آیتی از سمت معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی مراتب قدرشناسی و سپاس خود را از تلاشهای مجدانه و مثمرثمر آنها اعلام کرد.

 

آخرین ویرایش۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱