آیین ویژه دانشجویان نوورود دانشگاه بیرجند برگزار شد

۲۵ آبان ۱۴۰۱ | ۰۸:۰۷ کد : ۲۱۰۷۲ اخبار برگزیده اخبار دانشکده‌ها اخبار ستادی
تعداد بازدید:۳۵۸۹
آیین ویژه دانشجویان نوورود مقطع کارشناسی دانشگاه بیرجند با حضور پرشور دانشجویان به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شامگاه سه‌شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ برگزار شد.
آیین ویژه دانشجویان نوورود دانشگاه بیرجند برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، آیین ویژه دانشجویان نوورود مقطع کارشناسی دانشگاه بیرجند با حضور جمع پرشور دانشجویان نوورود، مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس دانشگاه بیرجند، معاونین، مدیران و رؤسای دانشگاه برگزار شد.
در ابتدای این مراسم، دکتر لامعی، رئیس دانشگاه بیرجند سخنان خود را با شعری از سعدی " به نام خداوندِ جان‌آفرین/حکیمِ سخن‌ در زبان‌ آفرین/خداوند بخشندهٔ دستگیر/کریم خطا بخش پوزش‌ پذیر/عزیزی که هر کس درش سر بتافت/به هر در که شد هیچ عزت نیافت" آغاز کرد و با خیرمقدم به دانشجویان، گفت: از فضای آماده شده در دانشگاه بیرجند نهایت استفاده را برای بالندگی علمی ببرید. وی با قدردانی از همکاران معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه که این مراسم را برنامه‌ریزی کردند، افزود: دانشگاه بیرجند قدیمی‌ترین دانشگاه مرکز استان و قطب دانشگاهی شرق کشور است. دکتر لامعی سخنانش را با شعری از حافظ شیرازی" هر آن که جانبِ اهلِ خدا نگه دارد/خُداش در همه حال از بلا نگه دارد/حدیثِ دوست نگویم مگر به حضرتِ دوست/که آشنا، سخنِ آشنا نگه دارد/دلا مَعاش چنان کن که گر بلغزد پای/فرشته‌ات به دو دستِ دعا نگه دارد" پایان داد.
همچنین حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی جعفری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند، ورود دانشجویان را به عرصه علم و دانش در دانشگاه بیرجند خیرمقدم گفت و ادامه داد: هدایت، حمایت و نظارت مسئولیت نهاد در دانشگاه است. ایشان فعالیت‌های فرهنگی نهاد را در دانشگاه برشمرد و گفت: ستاد عمره و عتبات، ستاد اقامه نماز و ستاد ازدواج دانشجویی در این نهاد فعال هستند. وی با توصیه‌ای از مولای متقیان حضرت امیرالمومنین(ع) که فرصت مانند ابر می‌گذرد، ادامه داد: باید قدر فرصتها را بدانیم و از فرصتها بهترین و بیشترین استفاده را در فضای معنوی، علمی و اجتماعی نماییم.
میهمان ویژه این مراسم دکتر نعیمی، مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بود. در این آیین از دانشجوی نمونه کشوری دانشگاه بیرجند، دانشجویان برتر بیست و هفتمین المپیاد علمی - دانشجویی کشور سال ۱۴۰۱ و دانشجویان برگزیده نهایی طرح شهید وزوایی بنیاد نخبگان خراسان جنوبی با اهدای لوح تقدیر و هدیه نقدی قدردانی به عمل آمد.
پخش سرود رسمی دانشگاه بیرجند، معرفی معاونت‌های دانشگاه، اجرای موسیقی توسط دانشجویان هنرمند، اجرای موسیقی سنتی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

آخرین ویرایش۲۵ آبان ۱۴۰۱