نماینده تام الاختیار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در برگزاری آزمون‌های سراسری استان خراسان جنوبی:

آزمون سراسری همزمان با کشور در استان خراسان جنوبی برگزار می‌شود

۱۹ دی ۱۴۰۱ | ۲۲:۰۹ کد : ۲۲۴۱۸ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۶۱۴
جلسه هماهنگی و هم افزایی نمایندگان تام‌الاختیار برگزاری مرحله اول آزمون سراسری در شهرستان‌های استان خراسان جنوبی روز دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱، با حضور دکتر لامعی‌گیو، نماینده تام الاختیار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در برگزاری آزمون‌های سراسری استان خراسان جنوبی در دانشگاه بیرجند برگزار شد.
آزمون سراسری همزمان با کشور در استان خراسان جنوبی برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، گردهمایی نمایندگان تام‌الاختیار برگزاری مرحله اول آزمون سراسری در شهرستان‌های استان خراسان جنوبی برای اولین بار در دانشگاه بیرجند برگزار شد. 
براساس ابلاغ صادره از سوی دکتر محمدعلی زلفی‌گل، دکتر احمد لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه معین استان به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر علوم در برگزاری آزمون‌های سراسری در استان خراسان جنوبی منصوب شد. پیرو این ابلاغ جلسه ای با حضور نمایندگان تام‌الاختیار برگزاری مرحله اول آزمون سراسری در شهرستان‌های استان خراسان جنوبی برگزار شد. در این جلسه، دکتر لامعی با اعلام برگزاری مرحله اول کنکور سراسری در تاریخ‌های 29 و 30 دی ماه 1401 در 11 حوزه آزمونی استان خراسان جنوبی، گفت: مقدمات برگزاری مرحله اول کنکور سراسری به بهترین شکل در استان خراسان جنوبی انجام شده است. دکتر لامعی افزود: این جلسه به منظور هم‌افزایی و هماهنگی میان کادر اجرایی آزمون سراسری برگزار شد. وی به جلسه برگزار شده با رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور اشاره کرد و گفت: تلاش ما این است با همکاری و همیاری شما عزیان برای اولین بار شاهد برگزاری کنکوری در تراز فرهنگی استان باشیم.
نماینده تام الاختیار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در برگزاری آزمون‌های سراسری استان خراسان جنوبی بیان داشت: با توجه به اهمیت این آزمون، بایستی در برگزاری آزمون سراسری امانت‌دار خوبی باشیم تا داوطلبانی که  در هر جهت شایستگی لازم را دارند به دانشگاه‌ها راه یابند.
همچنین در این جلسه، دکتر حسینی واشان، نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در شهرستان بیرجند با اشاره به هدف این جلسه برای هماهنگی و هم‌افزایی هرچه بیشتر نمایندگان تام‌‌الاختیار شهرستانی، گفت: آزمون سراسری سال 1402 کشور در دو  نوبت دی و تیرماه برگزار خواهد شد.
دکتر حسینی‌واشان به فرآیند برگزاری آزمون‌های برگزار شده در دانشگاه بیرجند پرداخت و ادامه داد: آمار داوطلبان نوبت اول آزمون سراسری کل کشور در سال 1402 در گروه ریاضی تعداد 120 هزار و 95 نفر، علوم تجربی 450 هزار نفر و علوم انسانی 309 هزار نفر و هنر 39 هزار نفر و زبان‌های خارجی نیز 58 هزار نفر است که مجموعاً 977 هزار نفر در گروهای آزمایشی امسال شرکت خواهند داشت.
دکتر حسینی‌واشان، دبیر ستاد استانی آزمون سراسری 1402 به تعداد داوطلبین استان خراسان جنوبی در آزمون سراسری اشاره کرد و گفت: نوبت اول آزمون سراسری در 11 حوزه آزمونی خراسان جنوبی شامل؛ شهرستان‌های بیرجند، خوسف، درمیان، سرایان، سربیشه، بشرویه، فردوس، زیرکوه، قائنات، نهبندان و طبس برگزار خواهد شد. این آزمون روزهای پنجشنبه 29 و جمعه 30 دی ماه 1401 در دو نوبت صبح و عصر برگزار خواهد شد. در نوبت اول آزمون سراسری در استان خراسان جنوبی تعداد 11984 داوطلب به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت که از این تعداد 5423 داوطلب در دانشگاه بیرجند در آزمون شرکت خواهند کرد. دکتر حسینی اعلام کرد: درب حوزههای آزمونی رأس ساعت 8 صبح بسته خواهد شد، لذا داوطلبان به نحوی برنامه‌ریزی نمایند که حداقل نیم ساعت قبل از شروع آزمون در محل حوزه مستقر باشند.
در ادامه دبیر ستاد استانی آزمون سراسری 1402 به تفاوت‌های آزمون جدید اشاره کرد و گفت: آزمون سال 1402 فقط از دروس تخصصی آزمون گرفته می‌شود و دروس عمومی حذف شده است و تأثیر معدل به صورت 40 درصد قطعی است، لذا در ثبت معدل کل و معدل کتبی داوطلبین دقت شود.
دکتر حسینی واشان نکاتی در مورد شیوه تنظیم صورتجلسات مربوط به تخلف، غیبت و ... بیان کرد و در ادامه نمایندگان تام‌الاختیار شهرستانی و عوامل حفاظت آزمون سؤالات و نقطه نظرات خود را درباره شیوه جدید آزمون به اشتراک گذاشتند. همچنین در این جلسه، احمد زرگر، نماینده حفاظت آزمون در استان مطالبی درباره حفاظت مخزن اصلی، مخازن فرعی، بازرسی بدنی و شگردهای جدید تقلب بیان کرد.

آخرین ویرایش۲۰ دی ۱۴۰۱