در راستای فعالیت‌های ستاد جذب دانشجویان صورت گرفت:

نشست مشترک مشاوران و مدیران آموزش و پرورش با دانشگاه بیرجند

۱۰ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۷:۱۲ کد : ۲۴۷۸۰ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۱۶۱۲
نشست مشترک مشاوران و مدیران آموزش و پرورش روز سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ با حضور رئیس دانشگاه بیرجند، معاون آموزشی، مسئول اجرائی ستاد جذب دانشجو، مدیران حوزه آموزش، جمعی از مدیران و مشاوران حوزه آموزش و پرورش در محل سالن بشارت مرکز مشاوره برگزار شد.
نشست مشترک مشاوران و مدیران آموزش و پرورش با دانشگاه بیرجند

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در ابتدای این نشست، رئیس دانشگاه بیرجند پس از خوش‌آمدگویی به مدیران و مشاوران و سایر حضار در جلسه، به معرفی جایگاه دانشگاه بیرجند و ارائه گزارشی کوتاه در این خصوص پرداخت. دکتر لامعی بیان داشت؛ چراغ علم و دانش در دانشگاه بیرجند با تلاش بسیاری از بزرگان روشن گردیده و ان شاء الله در ادامه مسیر نیز پر فروز و پرفروغ بماند.
در ادامه جلسه، هر یک از نمایندگان پردیس‌ها و دانشکده‌ها به معرفی رشته‌ها و جایگاه شغلی آن پرداختند. همچنین دکتر صمدیه، مسئول امور اجرایی ستاد جذب دانشجو، پیشنهاداتی از قبیل امکان ارائه خدمات راهنمایی و مشورتی اساتید در خصوص رشته‌های تحصیلی، مهیا بودن شرایط بازدید دانش آموزان و خانواده‌های ایشان از دانشگاه بیرجند و امکان بهره‌مندی از تجربیات دانش آموختگان برتر دانشگاه بیرجند  را مطرح کرد.
سپس، طرح شناسایی، حمایت و هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه و تسهیلات عمومی و اختصاصی مرتبط از سوی دکتر حمیدی، رئیس گروه استعدادهای درخشان دانشکاه معرفی شد. در این نشست پس از بحث و تبادل نظر، دکتر حسینی واشان، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، با اشاره به امکان اعمال تغییر در واحدهای درسی تا سقف ۴۰ واحد در رشته‌های مختلف و منطبق بر نیاز جامعه و اصل مهارت محوری، بر تصمیم جدی دانشگاه بیرجند در راستای مهارت‌افزایی در دانشجویان تأکید کرد. وی همچنین طرح بورسیه صنعتی و امکان ارتباط بیش از ۸۰ نفر از دانشجویان نخبه و برتر دانشگاه بیرجند با صنایع و معادن استان را از جمله مصادیق جامعه محوری و نیز تلاش برای توانمندسازی دانشجویان برشمرد. معرفی رشته‌های جدید و برنامه‌های آتی دانشگاه بیرجند توسط دکتر حسینی واشان، پایان بخش این نشست بود‌.

آخرین ویرایش۱۱ مرداد ۱۴۰۲