تفاهم‌نامه همکاری جهاد دانشگاهی واحد خراسان جنوبی و دانشگاه بیرجند منعقد شد

۲۸ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۳:۴۵ کد : ۲۵۱۴۵ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۱۶۳۴
تفاهم نامه همکاری دانشگاه بیرجند و جهاد دانشگاهی واحد خراسان جنوبی، امروز سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ به امضای رئیس دانشگاه بیرجند و رئیس جهاد دانشگاهی واحد خراسان جنوبی رسید.
تفاهم‌نامه همکاری جهاد دانشگاهی واحد خراسان جنوبی و دانشگاه بیرجند منعقد شد

به گزارش روبط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه بیرجند و جهاد دانشگاهی واحد خراسان جنوبی، به منظور ارتقای مشارکت در نهضت تولید علم، و تحقق دانشگاه تمدن‌ساز، افزایش تولیدات علمی کارآمد و کمک به رفع نیازهای آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در سطح استانی، ملی و بین‌المللی و کاربردی کردن دستاوردهای علمی و پژوهشی از طریق تعامل پویا و سازنده با مراکزعلمی، پژوهشی داخلی و حرکت در مسیر نظریه‌پردازی و اشاعه تفکر عالمانه، ترویج فرهنگ اسلامی و ارتقای سطح زندگی و تعالی روح انسان و استفاده بهینه از توانمندی‌ها و امکانات موجود در جهت اهداف مشترک منعقد گردید.
در این جلسه، دکتر لامعی، رئیس دانشگاه بیرجند، با تبریک فرارسیدن ماه ربیع الاول، گفت: دانشگاه و جهاددانشگاهی یک خانواده هستند. همچنین دکتر سیدکاشی، رئیس جهاد دانشگاهی استان، با ابراز خرسندی از انعقاد این تفاهم نامه به امکان همکاری دوطرفه اشاره کرد. در ادامه، دکتر حسینی واشان، به امکان همکاری‌های مشترک و  برگزاری دوره‌های مهارتی دانشجویان اشاره کرد. وی ادامه داد: دانشکده کشاورزی جهت همکاری در پژوهشهای گیاهان دارویی ظرفیت‌های بسیار مناسب پژوهشی با توجه به وجود مزرعه آموزشی و ... را دارا است. دکتر حسینی همچنین اعلام کرد: پهنه امیریه در محصولات مزیت دار استان فرصت پژوهشی لازم را در اختیار پژوهشگران قرار می‌دهد.
دکتر خلیل نژاد، مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی  دانشگاه بر لزوم همکاری روابط عمومی‌های دو‌ مجموعه در خصوص تولید محتوای جهاد تبیین اذعان کرد و گفت: یکی از کارهای مشترک بین دانشگاه و جهاد دانشگاهی برنامه‌های فرهنگی است. دعوت از جهاد دانشگاهی برای برگزاری رویدادهای دانشجویی و فرهنگی من جمله رویش و .... توسط مدیر اجتماعی دانشگاه اعلام شد.
در ادامه این نشست،  معاونت فرهنگی  جهاد آمادگی خود را برای استقرار خبرگزاری ایسنا در دانشگاه و تولید محتوا اعلام کرد. معاونت پژوهشی جهاد نیز به حمایت پژوهشکده گیاهان دارویی کرج از پژوهشهای استان خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: محصولات مزیت دار و تکمیل زنجیره ارزش از تکالیف حوزه پژوهشی جهاد است. تولید و انتشار محتواهای آموزشی و  پشتیبانی پژوهشکده صنایع غذایی مشهد از جهاد دانشگاهی بیرجند از دیگر مسائل مطرح شده در این جلسه بود.
آمادگی برگزاری دوره های آموزشی سواد رسانه‌ای و تولید محتوا از موضوعات مطرح شده از سوی سردبیر خبرگزاری ایسنا در خراسان جنوبی بود.
همکاری در تبلیغ و ترویج فرهنگ و هنر اسلامی و برنامه‌ریزی فرهنگی و تربیتی و ایجاد آمادگی فکری و مکتبی در قشر جوان بخصوص دانشجویان به منظور تقویت هویت اسلامی ـ ایرانی و مقابله با غرب زدگی و انحرافات در چارچوب سیاست‌های فرهنگی کشور، همکاری در ایجاد ساز و کار مناسب به منظور تألیف، ترجمه و انتشار کتب، نشریات، نتایج تحقیقات و مقالات علمی، آموزشی، فرهنگی، فصلنامه و تولید مواد کمک آموزشی در حوزه‌های مورد توافق، مشارکت در حمایت، تشویق و جذب دانشجویان و پژوهشگران جوان و مستعد و برنامه‌ریزی و ایجاد شرایط و امکانات لازم به منظور فراهم آوردن زمینه فعالیت‌های علمی و پژوهشی آنان بر مبنای شناخت مشکلات واقعی و نیازهای تخصصی جامعه، بهره‌گیری از تجارب، ظرفیت‌ها و امکانات متقابل علمی، آموزشی و پژوهشی با رعایت مقررات مربوط، همکاری در انعکاس و اطلاع رسانی یافته‌های علمی، دستاوردهای پژوهشی و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی به مخاطبان با هماهنگی حوزه‌های مرتبط، استفاده از امکانات آموزشی طرفین (فضای فیزیکی، امکانات نرم افزاری و سخت افزاری از قبیل امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی برای برگزاری دوره‌های رسمی آموزش‌های مهارتی مطابق ضوابط و مقررات آموزش عالی کشور، برگزاری اردوها و بازدیدهای علمی و فرهنگی و برگزاری کارگاه ها، سمینارها، جشنواره ها، نمایشگاه ها و همایش‌های مشترک، تهیه تولیدات رسانه‌ای، محتوای دیجیتال و چاپ منابع علمی، آموزشی و فرهنگی در قالب کاتولوگ، بروشور، لوح فشرده، پادکست، داده نما و فیلم‌های مستند، راه اندازی، توسعه و تجهیز کانون‌های علمی و فرهنگی در دانشگاه بخشی از زمینه‌های همکاری مشترک در این تفاهم نامه است.  پیگیری و اجرای مفاد این تفاهم‌نامه از طرف دانشگاه بیرجند، توسط دکتر عباس واعظ زاده، مدیر امور اجتماعی و از طرف جهاد دانشگاهی دکتر مهدی ابراهیمی، سرپرست معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی، به عنوان نمایندگان طرفین به همراه اعضای کارشناسی مورد نظر آنان، کمیته کارشناسی مشترک را تشکیل می‌دهند.
مدت اجرای این تفاهم‌نامه از تاریخ انعقاد و مبادله، 3 (سه) سال شمسی است.

آخرین ویرایش۲۸ شهریور ۱۴۰۲