آغاز آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در دانشگاه بیرجند

۱۳ تیر ۱۳۹۸ | ۱۱:۲۲ کد : ۳۹۸۰ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۵۵۲۲
آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ صبح پنج شنبه ۱۳تیر با شرکت ۲۴۹۸ داوطلب در گروه های آزمایشی ریاضی و فنی و علوم انسانی در دانشگاه بیرجند برگزار شد.
آغاز آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در دانشگاه بیرجند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، دکتر حسین خزیمه نژاد مدیر اجرایی آزمون سراسری گفت: در آزمون سراسری  سال جاری 1353124 داوطلب در کل کشور به رقابت می پردازند که از این تعداد 15996 داوطلب در یازده حوزه آزمونی استان خراسان جنوبی به رقابت خواهند پرداخت.
مدیر اجرایی آزمون سراسری اظهار داشت: از مجموع 6673 داوطلب حوزه آزمون دانشگاه بیرجند 3949 نفر زن و 2724 نفر مرد هستند.
دکتر خزیمه با اشاره به آغاز برگزاری آزمون سراسری در نوبت صبح روز پنج شنبه عنوان کرد: 2498 داوطلب شامل 1223 داوطلب زن و 1275 داوطلب مرد در گروه های آزمایشی ریاضی و فنی و علوم انسانی به رقابت پرداختند.
وی  خاطر نشان ساخت: در آزمون نوبت عصر پنج شنبه 719 داوطلب در گروه آزمایشی هنر به رقابت خواهند پرداخت.
وی در ادامه عنوان کرد: آزمون سراسری نوبت صبح روز جمعه 14 تیر در گروه آزمایشی علوم تجربی و در نوبت عصر آن روز در گروه آزمایشی زبان های خارجی برگزار خواهد شد.
وی با ابراز رضایت از وضعیت و امکانات حوزه ها، بر برگزاری منظم و طبق برنامه کنکور سراسری تأکید نمود.
مدیر اجرایی آزمون سراسری یادآور شد: معرفی شایسـته دانشـگاه به داوطلبـان و خانواده آنان از طریق چاپ بروشور، حضور مشاوران مرکز مشاوره در محل این مرکز و نمایش مستند معرفی دانشگاه ومهیا نمودن مکان اسکان موقت برای خانواده های حاضر در دانشگاه بیرجند از  جمله برنامه های دانشگاه بیرجند در برگزاری هرچه مطلوبتر آزمون سراسری سال جاری است.

آخرین ویرایش۱۳ تیر ۱۳۹۸