مدیر کل گسترش وزارت علوم در دانشگاه بیرجند گفت:

درخواست رشته های دانشگاه بیرجند مورد بررسی و تسریع قرار خواهد گرفت

۲۰ تیر ۱۳۹۸ | ۱۳:۴۷ کد : ۴۰۵۸ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۶۰۰۹
جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه آموزشی دانشگاه بیرجند با حضور دکتر عبدالرضا اوحدی همدانی مدیرکل دفتر گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امروز پنج شنبه ۲۰ تیر۱۳۹۸ در سالن گردهمایی های حوزه ریاست دانشگاه برگزار گردید.
درخواست رشته های دانشگاه بیرجند مورد بررسی و تسریع قرار خواهد گرفت

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، دکتر اوحدی همدانی مدیر کل گسترش وزارت علوم در این نشست با اشاره به وجود نیاز شدید برای انتظام بخشی به توسعه رشته ها در سطح زیر نظام ها افزود: درخواست های دانشگاه بیرجند بررسی و تسریع خواهد شد،  ایشان یکی از دلیل تاخیر در بررسی رشته ها شکل گیری جدید شوراهای برنامه ریزی و کمسیون ها در سطح وزارت دانستند و قول پیگیری رشته ها را دادند.

دکتر محسن آیتی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در این جلسه ضمن تشکر از قبول زحمت دکتر اوحدی به فرایند بررسی و ارسال درخواست رشته در دانشگاه بیرجند اشاره کرد و گفت: درخواست های ارسالی از دانشگاه بیرجند کارشناسی شده و بر اساس سیاست های کلان توسعه رشته ها و نیازسنجی دقیق آموزشی است.

دکتر رستمی نژاد رئیس گروه برنامه ریزی و توسعه آموزشی دانشگاه بیرجند با اعلام این خبر گفت:در جلسه مذکور اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه آموزش دانشگاه به بیان دیدگاه های خود پرداختند و توجه به افت شدید دانشجو در علوم پایه و مدیریت آن،  بازگرداندن اقتدار در گسترش دانشگاه ها به وزارت علوم، چالش های  توسعه رشته های کشاورزی در استان، گسترش رشته ها در برخی زیر نظام ها که فاقد شرایط حداقلی هستند از جمله مباحث مطرح شده در جلسه مذکور بود.

دکتر رستمی نژاد با بیان این خبر ابراز امیدواری کرد، حضور دکتر اوحدی همدانی باعث برکات برای دانشگاه بیرجند باشد و از گروه های آموزشی و همکاران دلسوز هیأت علمی درخواست کرد ایجاد رشته های میان رشته ای،  مبتنی بر نقشه جامع علمی کشور و مزیت های بومی را در اولویت درخواست های خود قرار دهند.

آخرین ویرایش۲۰ تیر ۱۳۹۸