همزمان با دهه سرآمدی آموزش برگزار شد؛

آئین بزرگداشت مقام استاد و تجلیل از برگزیدگان حوزه آموزش دانشگاه

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۲۲:۰۷ کد : ۷۸۸۴ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۶۰۵۴
آئین بزرگداشت مقام استاد و تجلیل از برگزیدگان حوزه آموزش دانشگاه همزمان با دهه سرآمدی آموزش روز چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۹۹ به ‌صورت مجازی برگزار شد.
آئین بزرگداشت مقام استاد و تجلیل از برگزیدگان حوزه آموزش دانشگاه

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر احمد خامسان رئیس دانشگاه بیرجند در این مراسم که به‌صورت مجازی و با حضور بیش از 150 عضو هیأت علمی دانشگاه برگزار می‌شد، گفت: از اساتید، همکاران حوزه معاونت آموزشی دانشگاه که در سال گذشته با تلاش شبانه‌روزی باعث شدند که هیچ خللی در امر آموزش ایجاد نشود و دانشگاه بیرجند به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های مطرح کشور در امر آموزش الکترونیکی معرفی گردد تشکر و قدردانی می‌نمایم.
رئیس دانشگاه بیرجند، راه اندازی سامانه جامع دانشگاه را به عنوان یکی از اقدامات مؤثر نام برد و افزود: آموزش الکترونیکی در شرایط قابل قبول قراردارد و با ظرفیت‌های ایجاد شده تمام جلسات دانشگاه از این طریق برگزار می‌شود.
دکتر خامسان اقدامات صورت گرفته در سال گذشته را شامل برشمرد و ادامه داد: با صبوری و همکاری همکاران دانشگاهی و با تجمیع واحدهای دانشگاه توانستیم کمبود نیروی انسانی دانشگاه را جبران کنیم.
رئیس دانشگاه بیرجند افزود: با کمترین میزان بدهی نسبت به چند سال اخیر وارد سال 1399 شدیم که این کار با همت تمامی همکاران دانشگاه محقق شده است.
دکتر محسن آیتی معاون آموزشی تکمیلی دانشگاه با گرامیداشت دهه سرآمدی آموزش به فعالیت‌های رفیع صورت گرفته در بخش‌های مختلف این معاونت اشاره کرد و گفت: تحول لازمه آموزش پویا و موفق  است و تعامل استاد با دانشجو و تعامل دانشگاه بامحیط پیرامونی منجر به تحول در عرصه داخلی و بین المللی خواهد شد.
دکتر آیتی با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده گفت: سامانه یکپارچه نرم افزاری و سامانه پویا به همت در مدیریت امور آموزشی و با همکاری تمامی بخش‌های دانشگاه مستقر شد  و این مدیریت در یک‌سال گذشته نسبت به راه‌اندازی وب سایت اطلاع‌رسانی فرآیندهای حوزه آموزش و ایجاد وب‌سایت اطلاع‌رسانی صورتجلسات شورای آموزشی و مصوبات و سبک‌سازی و اسکن پرونده‌های تحصیلی و ثبت نام غیرحضوری دانشجویان نو ورود (برای اولین بار در تاریخ دانشگاه) و افزایش پذیرش دانشجو، اصلاح و الکترونیکی کردن فرآیندها، ثبت غیرحضوری دانشجویان نوورود و تجمیع آیین نامه‌ها و شیوه نامه‌ها و دستورالعمل‌ها و جابجایی و بهبود فضای فیزیکی اقدام نموده است.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه افزود: آماده سازی سامانه lms و اضافه کردن کلیه اساتید، دانشجویان، کارکنان و اضافه کردن دروس، برگزاری بیش از 20 کارگاه  آموزشی، پشتیبانی در شبکه‌های مجازی، تلفن و ایمیل جوابگوی همکاران و دانشجویان است. همچنین با تولید کلیپ‌ها و پوسترهای آموزشی و ارتقای ظرفیت سخت افزاری و نرم افزاری سرورهای سامانه و ارائه خدمات به سایر دانشگاه ها مانند دانشگاه فرهنگیان و مدرسه فرزانگان و خرید تجهیزات مورد نیاز و ایجاد وب‌سایت کالج و سایت آموزش‌های آزاد و ایجاد سامانه اشتراک گذاری تجارب اعضای هیأت علمی و میزبانی نشست مدیران شاهد و ایثارگرمنطقه9 کشور از اقدامات مدیریت آموزش‌های آزاد و مجازی است.
وی اقدامات و گزارش گروه برنامه ریزی و توسعه آموزشی را شامل بررسی بیش از 30 رشته در شورای توسعه دانشگاه، و کسب مجوز قطعی  8 رشته و راه اندازی سامانه آموزانه ها در دو نیمسال متوالی، تدوین شرح وظایف اعضای هیأت علمی، مدیران گروه، معاونان آموزشی  و رؤسای دانشکده‌ها، تدوین و رونمایی از منشور اخلاقی اساتید دانشگاه، برگزاری نشست مدیران گروه‌های  آموزشی و امور مربوط به دروس و مطابقت برنامه درسی223 رشته با آخرین تغییرات برنامه درسی، حمایت و نظارت بر طرح ملی آثار و پیامدهای بومی گزینی در آموزش عالی و حمایت و نظارت بر طرح های دانشجویی دانست.
ثبت پایان‌نامه‌ها و داوری، آماده‌سازی سامانه پذیرش بدون آزمون و برگزاری جلسات آماده‌سازی دانشجویان و تقدیر از برگزیدگان برتر بخش دیگری از اقدامات مدیریت تحصیلات تکمیلی و استعدادهای درخشان دانشگاه بود.
وی در امور اعضای هیات علمی راه اندازی سامانه مدرسان مدعو و تشکیل کمیته رکود علمی و تدوین شیوه نامه‌ها و پایامان نامه‌ها را نام برد و عنوان کرد: پذیرش دانشجویان خارجی و تدوین شیوه‌نامه جهت‌دهی به پایان نامه‌ها در شیوه‌نامه دستیار آموزشی و پژوهشی با همکاری معاونت پژوهشی به تصویب رسیده است.
وی با اشاره به تدوین آیین نامه ترفیع سالیانه، پایه تشویقی و آیین نامه جامع آموزش به فعالیتهای پیش روی معاونت اشاره کرد و بیان داشت: در سال جاری که ویژگی‌های خاص داشت از نظرات تقدیر از برگزیدگان حوزه آموزش دانشگاه بیرجند با معرفی دکتر محمد اسکندری ثانی، عضو هیأت علمی گروه آموزشی جغرافیا، دکتر احمد بخشی عضو هیأت علمی گروه آموزشی علوم سیاسی از دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دکتر حیدر رئیسی از گروه آموزشی شیمی و دکتر سیدمرتضی موسوی از گروه آموزشی زمین شناسی و دکتر سیدمحمد خراشادیزاده از گروه آموزشی فیزیک از دانشکده علوم، دکتر هادی پورشافعی از دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی و دکتر حسین فضائلی مقیمی از دانشکده علوم ریاضی و آمار، دکتر مرضیه ثاقب‌جو از دانشکده علوم ورزشی، دکتر محمدعلی بهدانی، عضو هیأت علمی گروه زراعت و دکتر محسن پوررضا بیلندی عضو هیأت علمی گروه علوم و مهندسی آب از دانشکده کشاورزی، دکتر مسلم رستم‌پور ازگروه مرتع و آبخیزداری دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست و دکتر سیدعلیرضا ذوالفقاری عضو هیأت علمی گروه مهندسی مکانیک، دکتر محمد مسینائی درمیان عضو هیأت علمی گروه مهندسی معدن، دکتر علی سعیدی عضو هیأت علمی گروه مهندسی مکانیک از دانشکده مهندسی و دکتر حسن فرسی عضو هیأت علمی گروه آموزشی مخابرات و دکتر حمید فلقی عضو هیأت علمی گروه آموزشی قدرت و دکتر سیدمحمد رضوی عضو هیأت علمی گروه آموزشی الکترونیک از دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر، دکتر سیدمحمدرضا خلیل نژاد از گروه آموزشی صنایع دستی دانشکده هنر و دکتر سیدمجتبی موسوی نژاد از گروه آموزشی عمران دانشکده فنی فردوس و دکتر جواد چزگی عضو هیأت علمی گروه آموزشی مرتع آموزشکده کشاورزی سرایان به عنوان اساتید نمونه دانشگاه آغاز شد.
معرفی اساتید برتر در زمینه راهنمایی دانشجویان کارشناسی دانشگاه بیرجند با معرفی دکتر حامد نوروزی از دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دکتر مریم معتمدالشریعتی از دانشکده علوم، دکتر فاطمه یوسف‌زاده از دانشکده علوم ریاضی و آمار، دکتر احمد خامسان از دانشکده علوم تربیتی، دکتر سید عذرا میرکاظمی از دانشکده علوم ورزشی، دکتر سعید مودی از دانشکده کشاورزی، دکتر مسلم رستم‌پور از دانشکده منابع طبیعی  و محیط زیست، دکتر هادی فرهادیان از دانشکده مهندسی، دکتر محسن فرشاد از دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر، دکتر آرزو پایدارفرد از دانشکده هنر، دکتر مصطفی واحدی پور دهرائی از دانشکده فنی فردوس، دکتر سیدحمیدرضا رمضانی از آموزشکده کشاورزی سرایان ادامه یافت.
از گروه مدیریتی آموزش الکترونیکی دانشگاه بیرجند دکتر محمدعلی رستمی‌نژاد، دکتر مجید کلاته‌بجدی و مهندس هادی پاسبان به عنوان برگزیدگان معرفی شدند.
دکتر احمد خسروی و دکتر مرتضی مزگی‌نژاد از دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دکتر احمد امیرآبادیزاده از دانشکده علوم و دکتر ابراهیم نصرآبادی از دانشکده علوم ریاضی و آمار، دکتر محمدعلی رستمی‌نژاد از دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی و دکتر سعید ایل‌بیگی از دانشکده علوم ورزشی، دکتر همایون فرهنگ‌فر از دانشکده کشاورزی و دکتر الهام یوسفی روبیات از دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست و دکتر حمید ناصری و دکتر سیدعلیرضا ذوالفقاری از دانشکده مهندسی و دکتر حمیدرضا نجفی از دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر و دکتر حمیدرضا قربانی از دانشکده هنر، دکتر سیدحمیدرضا رمضانی از آموزشکده کشاورزی سرایان اساتید برتر در زمینه آموزش الکترونیکی دانشگاه بیرجند بودند.
اساتید پیشتاز در زمینه جهت‌دهی به پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی به ترتیب زیر معرفی شدند:
 از پردیس علوم پایه دکتر خطیب، دکتر رئیسی، دکتر موسوی، دکتر هیهات، دکتر خانی، دکتر رائی‌فرد، دکتر جعفرپور، دکتر صادقی، دکتر زراعتکار، دکتر سبحانی، دکتر سلیمی و دکتر ناصری و از پردیس مهندسی دکتر ظهیری، دکتر شریعتی‌نسب، دکتر خطیبی‌نیا، دکتر سیدکاشی، دکتر فنایی، دکتر حسن‌آبادی و از پردیس کشاورزی، دکتر جهانی و دکتر حاجیانی معرفی گردیدند.
اساتید مدعو نمونه شامل نوشین شیوا از دانشکده ادبیات و علوم انسانی و فاطمه گنجی از دانشکده کشاورزی بودند.
اسدالله مودی از دانشکده مهندسی و نازیلا دیوانی‌ویس از دانشکده علوم عنوان کارشناسان آموزشی نمونه دانشگاه را به‌دست آوردند.
در پایان اساتید ارتقا یافته در یک‌سال گذشته و اساتیدی که به افتخار بازنشستگی نائل آمدند نیز معرفی شدند.دانشجویان در تمامی مراحل استفاده شد.

 

آخرین ویرایش۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹