توسط پژوهشگران دانشگاه بیرجند راه‌اندازی شد؛

سامانه بومی مدیریت اطلاعات جغرافیایی فانوس

۲۲ اسفند ۱۴۰۱ | ۰۹:۵۸ کد : ۲۳۱۲۳ اخبار برگزیده اخبار دانشکده‌ها اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۲۲۶
سامانه بومی مدیریت اطلاعات جغرافیایی فانوس، توسط پژوهشگران دانشگاه بیرجند در شرکت هوشمند اتابکان از واحدهای فناور دانشگاه راه‌اندازی شد.
سامانه بومی مدیریت اطلاعات جغرافیایی فانوس

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، سامانه بومی مدیریت اطلاعات جغرافیایی فانوس لایه‌های مختلف اطلاعاتی را با سهولت و سرعت یکپارچه سازی و اشتراک‌گذاری می‌نماید. این سامانه قابلیت طراحی مطابق با نیازهای کاربران در سطوح مختلف را دارا است و صدور مجوزها را تسهیل می‌نماید.  این سامانه از نرم افزارهای خارجی کاملاً مستقل است و امکان ارائه سامانه در قالب اپلیکیشن را دارد. 
کاهش حجم کاری متخصصان GIS ادارات، هزینه کمتر نسبت به نمونه‌های خارجی، بهره‌گیری از موتورهای هوش مصنوعی و امکان انجام پیش بینی‌های مختلف با استفاده از Machine Learning، کاملاً مستقل از نرم افزارهای خارجی ArcGIS و ArcGIS Server استفاده از بروزترین زبان‌ها و متدهای برنامه نویسی دنیا نظیر Python و React، عدم وابستگی به اینترنت بین المللی و قابلیت پیاده سازی در بستر شبکه داخلی سازمان‌ها و امکان گزارشگیری سریع از دیگر قابلیتهای این نرم افزار است.  
این سامانه با دریافت اطلاعات از ارگان‌های مختلف امکان ویراش بصورت آنلاین را نیز دارا است. در این سامانه قابلیت اشتراک‌گذاری بین دستگاه‌های مختلف و امکان خصوصی ‌سازی اطلاعات هر دستگاه وجود دارد . 
دستگاه‌ها می‌توانند اطلاعات خواسته شده از دستگاه دیگر را نیز رصد و با کمک هوش مصنوعی پیش بینی را نیز انجام دهد. از دیگر موارد مطرح در این سامانه به امکان پرسش و پاسخ، ایجاد مجوزهای درون و برون دستگاهی است. 
این سامانه در نتیجه پایان نامه تحصیلی رضا کوچکی و محمدمهدی قربان زاده دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد رشته عمران مدیریت منابع آب با استاد راهنمایی دکتر ابوالفضل اکبرپور تولید شد.

آخرین ویرایش۲۲ اسفند ۱۴۰۱