در مصاحبه با دکتر فرزین اعلام شد:

تشریح عملکرد مدیریت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند در شش ماه نخست سال ۱۳۹۹

۲۷ مهر ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۱ کد : ۱۰۲۰۱ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۴۱۸۹
عملکرد شش ماه نخست سال ۱۳۹۹ حوزه مدیریت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند از سوی دکتر سامان فرزین تشریح شد.
تشریح عملکرد مدیریت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند در شش ماه نخست سال ۱۳۹۹

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر سامان فرزین مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند عملکرد این مدیریت را در شش ماهه نخست سال جاری تشریح کرد.
دکتر فرزین با اشاره به شرح وظایف، اقدامات و عملکرد این مدیریت گفت: 780 عنوان خبر، اطلاعیه و گزارش خبری در شش ماهه نخست سال جاری در صفحه اصلی سایت دانشگاه بیرجند درج شده است.
دکتر فرزین افزود: طی این مدت در شبکه‌های اجتماعی دانشگاه(تلگرام، سروش، ایتا و اینستاگرام) 6160 عنوان خبر، اطلاعیه و ... بازنشر و منتشر شده است.
مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه اظهار کرد: گردآوری، طراحی و انتشار الکترونیکی شش عنوان نشریه الکترونیکی شکوه شرق، تهیه و انتشار 25 مورد پیام و بیانیه، طراحی و چاپ  بنر، تراکت و چاپ  برشور و کتابچه، فولدر، بروشور و مواردی از این دست از دیگر اقدامات روابط عمومی دانشگاه در نیمه اول سالجاری است. 
وی به عضویت این مدیریت در ستاد جذب دانشجو در دانشگاه اشاره کرد و افزود: به منظور جذب حداکثری دانشجویان و معرفی دانشگاه بیرجند به دانش‌آموزان و متقاضیان علاوه بر طراحی و چاپ بروشورهای متعدد و توزیع آن در آزمون‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و ...، این مدیریت نسبت به معرفی دانشگاه در حداقل 30 شماره از روزنامه‌های کثیرالانتشار اقدام نموده است.
وی اضافه کرد: طراحی 250 عنوان پوستر در قالب بنر، استند و سالایدر، طراحی و ساخت 4 مورد اینفوگرافیک و ساخت  2 مورد موشن گرافیک، ساخت  30 عنوان کلیپ وساخت  10 پادکست رادیویی با همکاری کانون گویندگی و اجرای دانشگاه از دیگر فعالیت های روابط عمومی در زمینه طراحی های گرافیکی بوده است.
وی به همکاری این مدیریت با ستاد پیشگیری از بیماری کرونا و اقدامات این مدیریت گفت: در این راستا و از ابتدای اعلام ستاد کشوری کرونا مدیریت روابط عمومی نسبت به ارسال و درج 987 عنـوان اطلاعیه، فتوکلیپ، بروشور و توصـیه در فضـای مجـازی، سـایت دانشـگاه، اتوماسـیون اداری و شـبکه اطلاع‌رسانی دانشگاه در جهت رعایت موارد بهداشتی و توصیه‌های مربوطه اقدام کرده است.
دکتر فرزین عنوان کرد: به منظور ارتباط مداوم، سریع و به موقع با جامعه مخاطب دانشگاهی در شش ماهه اول سال جاری تعداد 293 هزار پیامک از طریق سرشماره‌های اختصاصی روابط عمومی دانشگاه ارسال شده است.
مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه با اعلام اینکه این مدیریت از اعضای ستاد برگزاری آزمون‌های دانشگاه است ابراز داشت: به منظور اطلاع داوطلبان از محل برگزاری آزمون‌ها و اعلام توصیه‌های بهداشتی این مدیریت در هر آزمون نسبت به چاپ و نصب مجدد بنرهای اطلاع‌رسانی در محوطه دانشگاه و ورودی‌ سالن‌های برگزاری آزمون‌ها اقدام نموده است.
وی در ادامه به نصب شش استند اطلاع‌رسانی در محوطه پردیس اصلی دانشگاه و ورودی دانشکده هنر اشاره کرد و گفت: در این شش ماهه علاوه بر نصب تابلوهای مکان نما در پردیس دانشگاه تابلوهای میادین و بلوارها و دو تابلوی راهنما، ساخت المان در ورودی سازمان مرکزی و یک بیلبورد اطلاع رسانی نیز نصب گردیده است.
دکتر فرزین به پیگیری نورپردازی سردرب ورودی، میدان ورودی، کتابخانه مرکزی، آزمایشگاه فلاحی، آزمایشگاه مرکزی در راستای پروژه زیباسازی پردیس دانشگاه پرداخت و گفت: در این بازه علاوه بر این اقدامات نسبت به بروزرسانی تجهیزات سالن روابط عمومی دانشگاه نیز اقدام شد.
وی کسب مقام روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه در جشنواره روابط عمومی های وزارت علوم و کسب عنوان عنوان روابط عمومی برتر در مبارزه با کرونا را حاصل تلاش یکایک همکاران این مجموعه دانست و ذکر کرد: امیدوارم با دبیری شورای مدیران روابط عمومی منطقه 9 کشور بتوانیم نسبت به معرفی جایگاه واقعی دانشگاه اقدام نماییم. 
دکتر فرزین در بخش دیگری از سخنان خود به تهیه مصاحبه با معاونان و مدیران دانشگاه اشاره کرد و افزود: در این ایام با مدیران دانشگاه به منظور ارتباط  هرچه بیشتر با دانشجویان مصاحبه و جلسات پرسش و پاسخ از طریق لایو اینستاگرام نیز انجام شد.
وی ابراز داشت: عقد قرارداد با تیم علمی نو و یکی از شرکتهای تصویربرداری استان و نظارت بر انجام کار این شرکتها به منظور تهیه فیلم از 40  درس عملی و آزمایشگاهی بخش دیگری از اقدامات این مدیریت است.
دکتر فرزین گفت: 43 عنوان خبر پژوهشی و گزارش خبری تولید شده در این مدیریت در سایت وزارت علوم درج شده است که تمامی این اخبار در کانال اطلاع‌رسانی وزارت نیز بازنشر شده است.

آخرین ویرایش۳۰ مهر ۱۳۹۹