مانور آمادگی در برابر زلزله در دانشگاه بیرجند برگزار شد

۲۴ آذر ۱۳۹۷ | ۲۲:۴۰ کد : ۱۱۶۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۵۵۲۱

مانور آمادگی در برابر زلزله در خوابگاه های دانشجویی به مناسبت روز دانشجو از ۱۶ آذر به مدت یک هفته توسط کانون هلال احمر دانشگاه بیرجند و با همکاری جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی امروز شنبه 24 آذر در دانشگاه بیرجند برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، سید آرمان حسینی دبیرکانون هلال احمر دانشگاه بیرجند گفت: هدف از برگزاری این مانور افزایش سطح یادگیری، آموزش نکات امدادی، پناه گیری و خروج اضطراری در مواقع زلزله و بحران در خوابگاه های دانشجویی دانشگاه بیرجند است.

وی به برگزاری این مانور در خوابگاه دانشجویی سرو پسران اشاره کرد و گفت: در این برنامه که با حضور رئیس دانشگاه بیرجند، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی و جمعی از مدیران دانشگاه برگزار شد تیم واکنش سریع هلال احمر استان، سگهای تجسس (آنست) و اورژانس حضور داشتند.

این برنامه که با استقبال دانشجویان همراه بود دانشجویان طبق آموزش هایی که در طول یک هفته فرا گرفته بودند انجام پناه گیری، خروج ایمن و حمل مصدوم در زلزله را اجرا کردند.

شایان ذکر است در این مانور تیم واکنش سریع هلال احمر مانور صعود،فرود و نجات مصدوم از ارتفاع را انجام داد که بعد از حمل و تریاژ، مصدومان با اورژانس انتقال داده شدند.

آخرین ویرایش۲۴ آذر ۱۳۹۷