در راستای گسترش روابط علمی و بین المللی صورت گرفت؛

امضا تفاهم نامه همکاری‌های آموزشی، پژوهشی،مهارتی و فناوری بین دانشگاه بیرجند و دانشگاه جامی جمهوری اسلامی افغانستان

۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۵:۱۳ کد : ۱۲۳۳۱ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۴۲۹۷
تفاهم همکاری‌های آموزشی، پژوهشی، مهارتی و فناوری بین دانشگاه بیرجند و دانشگاه جامی جمهوری اسلامی افغانستان امضاء شد.
امضا تفاهم نامه همکاری‌های آموزشی، پژوهشی،مهارتی و فناوری بین دانشگاه بیرجند و دانشگاه جامی جمهوری اسلامی افغانستان

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، تفاهم همکاری‌های آموزشی، پژوهشی، مهارتی و فناوری بین دانشگاه بیرجند و دانشگاه جامی جمهوری اسلامی افغانستان امروز شنبه 16 اسفند 1399 به امضای دکتر محسن آیتی معاون آموزشی، تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند و استاد فضل احمد ذاکری معاون امور محصلان دانشگاه جامی هرات رسید.  
این تفاهم نامه با توجه به اهمیت همکاری بین دانشگاه‌ها و مؤسسات آمزش‌عالی در زمینه‌های شغلی و مهارتی به ویژه آموزش‌های مورد نیاز برای توسعه علمی، اقتصادی و اجتماعی دانشگاه بیرجند و دانشگاه جامی هرات بر مبنای تمایل مشترک برای همکاری و مشارکت با هدف بهبود، تقویت و گسترش روابط علمی امضا شده است.
از مفاد این تفاهم نامه می توان به مواردی چون برگزاری دوره‌های کوتا مدت و بلند مدت آموزشی، تبادل اعضای هیأت علمی، دانشجویان و پژوهشگران، تسهیل شرکت و حضور دانشجویان و پژوهشگران در فعالیت‌های علمی نظیر دوره‌های آموزشی و مهارتی، سخنرانی‌ها، کنفرانس‌ها، نشست‌ها، کارگاه‌ها و تبادل تجربه، تسهیل تبادل تجربیات و انجام فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی مشترک براساس منافع مشترک اشاره کرد.
شایان ذکر است به منظور پیشبرد اهداف تفاهم‌نامه و اجرای تعهدات طرفین، کمیته راهبردی متشکل از نمایندگان تام الاختیار طرفین تشکیل شد و این کمیته مسئول پیشبرد برنامه‌ها و نظارت بر حسن انجام کار می‌باشد.

آخرین ویرایش۱۶ اسفند ۱۳۹۹