در راستای همکار‌های علمی بین‌اللملی صورت گرفت:

برگزاری وبینار علمی با موضوع تنوع زیستی

۲۷ فروردین ۱۴۰۰ | ۲۰:۴۵ کد : ۱۲۶۲۰ اخبار دانشکده‌ها اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۹۰۴
وبینار علمی با موضوع تنوع زیستی با همکاری دانشگاه پیتشت رومانی (تحت برنامه ارسموس پلاس) توسط دانشگاه بیرجند برگزار شد.
برگزاری وبینار علمی با موضوع تنوع زیستی

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، وبینار علمی با موضوع تنوع زیستی توسط پردیس کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست دانشگاه بیرجند و با همکاری دانشگاه پیتشت رومانی، دفتر همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه تحت برنامه ارسموس پلاس با هدف ارتقای تعاملات دانشگاه بیرجند با دانشگاه‌های سایر کشورها برگزار شد.
دکتر مونیکا انجلا نبلئا عضو هیأت علمی گروه علوم طبیعی دانشگاه پیتشت رومانی به‌عنوان سخنران ویژه این وبینار با معرفی دانشگاه پیشتت رومانی و امکانات و تجهیزات این دانشگاه به ایراد سخنرانی تخصصی در رابطه با حفاظت از تنوع زیستی در رشته کوه (Leaota ) رومانی پرداخت. 
وی با تشریح تنوع گیاهی و جانوری موجود در این منطقه به مهمترین چالش‌ها، مشکلات، بیان راه‌حل‌ها و راه‌های بهبود وضعیت تنوع زیستی منطقه مورد مطالعه پرداخت.
در ادامه دکتر شعله قلاسی‌مود، عضو هیأت علمی دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست دانشگاه بیرجند، سخنرانی تخصصی خود را در رابطه با تنوع زیستی گیاهی در کوهستان‌های جنوب بیرجند ارائه داد. وی همچنین پوشش گیاهی، گونه‌های شاخص و کاربرد گونه‌های این منطقه را معرفی کرد.
در انتها دکتر محمود مشگانی،  عضو هیأت علمی دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست دانشگاه بیرجند گزارش اولین مشاهده گونه  Gammar us Amphipoda از قنات‌های شرق ایران، خراسان جنوبی( بیرجند) را مطرح کرد.  این وبینار با حضور جمع کثیری از مسئولان و اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند و سایر دانشگاه‌ها و همچنین دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی برگزار گردید.
دکتر تقی پور‌گرجی، مدیر دفتر همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه با تشکر از برگزاری این‌گونه جلسات، افزایش سطح این نوع همکاری‌های علمی و تعریف پروژه‌های پژوهشی مشترک را در ابعاد مختلف خواستار شد.

آخرین ویرایش۲۸ فروردین ۱۴۰۰