برگزاری مراسم شهادت امام جعفرصادق علیه السلام

۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۱:۵۸ کد : ۱۳۲۸۵ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۴۷۷
مراسم شهادت امام جعفرصادق علیه‌السلام به صورت مجازی برگزار شد.
برگزاری مراسم شهادت امام جعفرصادق علیه السلام

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، مراسم عزاداری شهادت امام جعفرصادق علیه السلام با سخنرانی حجه الاسلام و المسلمین دکترتوانایی روز یکشنبه 16 خرداد 1400 همزمان با سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) برگزارشد.
حجه الاسلام و المسلمین جعفری مسئول نهاد رهبری دانشگاه بیرجند ضمن تسلیت شهادت امام صادق علیه السلام، رحلت امام خمینی «ره» و گرامیداشت قیام 15خردادماه 42 به بحث تواصی که توصیه مقام معظم رهبری در آستانه انتخابات و امتحان دیگر برای ملت ایران هست پرداخت و گفت: انشالله با حضور گسترده اساتید و دانشگاهیان در صندوق‌های رأی 28 خردادماه 1400، برگ زرین دیگری  برای نظام جمهوری  اسلامی ایران ثبت خواهیم کرد.
حجه الاسلام توانایی نیز  به جوانب مختلف قیام 15خرداد به خاطر سیاست های غلط نظام شاهنشاهی و نفوذ آمریکا در منابع کشور پرداخت و مشکلات فراوان که برای آحاد مردم ایران  به وجود آورد باعث قیام 15 خردادماه 42 شد که خود این قیام نقطه عطف درآغازپیروزی انقلاب اسلامی شد.        
 وی در ادامه ضمن اشاره به موضوع انتخابات و مشارکت حداکثری انتخاب تکلیف و حق است.
حجه الاسلام توانایی همچنین از جنبش علمی در زمان امام صادق علیه السلام  و نقش آزادی و تفکر در مسایل اعتقادی  گفت و افزود: دوران امام صادق علیه السلام  دوره خفقان بین بنی امیه و بنی عباس بود که باعث شد امام جعفر صادق علیه السلام  از این فرصت به تربیت 4000شاگرد بپردازد.

آخرین ویرایش۱۸ خرداد ۱۴۰۰