با حضور رئیس دانشگاه بیرجند برگزار شد؛

برگزاری جلسه پرسش و پاسخ مسائل صنفی کارمندان دانشگاه بیرجند

۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۹ کد : ۱۳۲۹۷ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۳۸۲۶
همزمان با برگزاری ششمین دوره انتخابات شورای صنفی کارمندان دانشگاه، جلسه پرسش و پاسخ مسائل صنفی کارمندان دانشگاه بیرجند با حضور دکتر احمد خامسان، رئیس دانشگاه بیرجند روز سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ به‌صورت مجازی برگزار شد.
برگزاری جلسه پرسش و پاسخ مسائل صنفی کارمندان دانشگاه بیرجند

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، مهندس محمودرضا تولا، رئیس شورای صنفی کارمندان دانشگاه بیرجند با دعوت همکاران برای شرکت در ششمین دوره انتخابات شورای صنفی، از تمامی مسئولان دانشگاه که در تشکیل شورای صنفی نقش داشته‌اند تشکر کرد و گفت: خوشبختانه شورای صنفی مرکزی به عنوان تشکل مرکزی در این مدت تأسیس شد و در حال حاضر شورای صنفی جایگاه خوبی به‌دست آورده است.
مهندس تولا به پیگیری‌های انجام شده برای دریافت زمین جهت کارمندان قراردادی و موافقت صورت گرفته اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه در این دوره اداره رفاه کارکنان نیز با مساعدت و همیاری مسئولان تأسیس شد و امیدواریم این اداره در راستای مسائل رفاهی کارکنان تأثیر بسزایی داشته باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به پیگیری ‌های انجام شده برای افزایش ضریب حقوقی کارمندان اشاره کرد.
دکتر خامسان، رئیس دانشگاه بیرجند وجود همکاران بسیار پرتلاش در دانشگاه بیرجند را در دو بخش اعضای هیأت علمی و غیر هیأت علمی نام برد و گفت: با حضور این نیروهای انسانی دلسوز هیچ مشکلی نخواهیم داشت.
دکتر خامسان یکی از چالش‌های عمده این دوره را بازنشستگی تعداد بالغ بر 120 عضو هیأت علمی و غیر هیأت علمی در دانشگاه برشمرد و افزود: با توجه به عدم استخدام نیروی جدید توانستیم با همکاری همکاران دانشگاهی و مدیریت منابع کار را به جلو ببریم.
رئیس دانشگاه تأکید کرد: بودجه رفاهی نسبت به سال 1396 تقریباً چهار برابر شده است و این بودجه نسبت به سال قبل نیز به دو برابر افزایش پیدا کرده است.
وی به مدیریت بسیار خوب بودجه در مدیریت برنامه، بودجه و تحول اداری دانشگاه اشاره کرد و ادامه داد: جز معدود دانشگاه‌هایی هستیم که امکان پرداخت 50 درصد معوق حقوق همکاران را داریم و به محض دریافت صورتجلسه و مجوز مربوطه نسبت به پرداخت این موقات اقدام خواهد شد.
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود افزایش مبلغ حق بهره‌وری برای اعضای غیر هیأت علمی و اختصاص زمین در شهرک فرهیختگان به کارکنان قراردادی را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد و افزود: در مجتمع رفاهی تفریحی باغ امیرآباد حدود 15 میلیارد ریال هزینه شده است تا همکاران بتوانند از این امکان رفاهی استفاده نمایند.
در ادامه این جلسه کارمندان دانشگاه سؤالات خود را در مورد همسانسازی، حق بهره‌وری، اختصاص زمین، ارائه مدرک دوم، استخدام نیروهای قراردادی، پرداخت کمک هزینه‌ مسکن و ناهار مطرح کردند و دکتر خامسان به سؤالات مطروحه پاسخ گفت.
در ادامه مهندس حمیدزاده به معرفی سیستم رأی گیری الکترونیکی دانشگاه اقدام کرد و گفت: همکاران محترم دانشگاه می‌توانند از ساعت 12 روز سه‌شنبه 18 خرداد تا ساعت 12 روز چهارشنبه 19 خرداد به‌صورت الکترونیکی به کاندیداهای ششمین دوره انتخابات شورای صنفی کارمندان دانشگاه بیرجند رأی دهند.
کارمندان محترم رسمی، پیمانی و قراردادی دانشگاه بیرجند جهت شرکت در این دوره از انتخابات می‌توانند به سامانه پویا، بخش فرهنگی و اجتماعی، خدمات فرهنگی، رأی گیری الکترونیکی مراجعه فرمایند.

آخرین ویرایش۱۸ خرداد ۱۴۰۰