برگزاری نشست هم اندیشی مسئولان دفاتر نهاد رهبری،معاونین فرهنگی و دبیران هم اندیشی  دانشگاه‌های استان

۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۳ کد : ۱۳۴۳۵ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۹۱۲
نشست هم اندیشی مسئولان دفاتر نهاد رهبری، معاونین فرهنگی و دبیران هم اندیشی استان با حضور رئیس دفاتر نهادرهبری در دانشگاه‌های استان، سه شنبه ۲۵خردادماه ۱۴۰۰ به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.
برگزاری نشست هم اندیشی مسئولان دفاتر نهاد رهبری،معاونین فرهنگی و دبیران هم اندیشی  دانشگاه‌های استان

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دراین نشست، حجه الاسلام والمسلمین محمدعلی جعفری، رئیس دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان، ضمن اشاره به آیه قرآن إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم گفت : خداوند سرنوشت هیچ قوم (و ملّتی) را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند.
حجه الاسلام جعفری گفت؛ رسول گرامی اسلام (ص)، در حدیثی پیرامون امر به معروف و نهی از منکر فرمودند: «گروهی از افراد بر یک کشتی سوار شدند و کشتی در عرصه دریا به حرکت درآمد. یکی از مسافران با این بهانه که محلی که در کشتی نشسته‌ام، متعلق به خود من است، به سوراخ کردن همان نقطه از کشتی پرداخت پیامبر «ص» فرمود: اگر سایر مسافران جلو این مسافر جسور را گرفتن ، از غرق شدن کشتی جلوگیری شد و این فرد و همه سرنشین ها نجات پیدا کردند.» از این حدیث می توان برداشت کرد که در عصر کنونی همه ما وظیفه داریم در باب شرکت در انتخابات، آگاهی بخشی کنیم و نگذاریم که تبلیغات سوء دشمن، نظام اسلامی را تضعیف نماید.
وی ادامه داد متأسفانه در زمان حاضر، دشمنان در صدد هستند تا مشارکت پرشور پای صندوق های رأی را با تبلیغات مسموم تضعیف نموده و باعث دلزدگی مردم شوند. حال، سؤال این است که ما چگونه می توانیم برای مشارکت حداکثری اقدام کنیم. نکته ای که نباید از آن غفلت کرد این است که مشارکت حداکثری و حضور پرشور در انتخابات از شئون مهم نظام جمهوری است و این حضور، تنها به خاطر فکر و جریان خاص نیست و این امر اقتدار و امنیت کشور را تضمین می کند.
رئیس دفاتر نهادرهبری در دانشگاههای استان گفت: اساتید، محتوا فایل های مربوط به اصل حضور ، اهمیت مشارکت، موانع و آسیب های عدم مشارکت و بی تفاوتی را در گروههای درسی  منتشر نمایند.
همچنین در این نشست اشاره کردند که  همانند نقش آفرینی حضرت فاطمه «س» در دفاع از ولایت  بعنوان یک بانوی معصوم و دغدغه مند و با مراجعه به تک تک افراد اتمام حجت کردند، بنابراین ما هم وظیفه و تکلیف داریم تا با تشویق به مشارکت دیگران در انتخابات، به توصیه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تواصی بحق کنیم و دیگران را هم به شرکت در انتخابات دعوت کنیم.
در این نشست، حضار محترم، نظرات و پیشنهادات خود  پیرامون مشارکت حداکثری و تواصی بحق را مطرح کردند.

آخرین ویرایش۲۹ خرداد ۱۴۰۰