در مصاحبه با دبیر شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه مطرح شد؛

حضور دانشگاه بیرجند در سومین همایش بین‌المللی داشگاه سبز

۰۴ مهر ۱۴۰۰ | ۱۴:۲۶ کد : ۱۴۵۵۹ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۳۴۵۵
دکتر محمد حجی‌پور، دبیر شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه در مصاحبه با روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند اعلام کرد که دانشگاه بیرجند در سومین همایش بین‌المللی داشگاه سبز حضور خواهد یافت.
حضور دانشگاه بیرجند در سومین همایش بین‌المللی داشگاه سبز

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر محمد حجی‌پور، دبیر شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه گفت: سومین همایش بین‌المللی داشگاه سبز از 20 لغایت 21 مهر 1400 با همکاری دانشگاه تهران و معاونت اداری و مالی وزارت علوم و با حضور دانشگاه‌های کشور بصورت مجازی برگزارمی‌شود.
دبیر شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه در مورد غرفه دانشگاه در این نمایشگاه ابراز داشت: غرفه دانشگاه بیرجند در بخش‌های معرفی اختصاری دانشگاه و مدیریت سبز، سند توسعه مدیریت سبز دانشگاه، مدیریت مصرف آب و پساب، مدیریت مصرف انرژی با رویکرد انرژی‌های تجدیدپذیر، حمل و نقل سبز، فرهنگ، آموزش و پژوهش‌های مرتبط با مدیریت سبز، کرونا و مدیریت سبز، اطلاع رسانی در شبکه های مجازی و مواد و پسماند در این نمایشگاه حاضر خواهد شد.
وی در ادامه به پیشینه مدیریت سبز دانشگاه و شروع بکار این مدیریت از سال 1397 اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به خشکی منطقه و کمبود آب فراوانی پروژه‌های دانشگاه در این بخش قرار دارد.
دکتر حجی‌پور مدیریت به حرکت این مدیریت در بخش آموزش و فرهنگ‌سازی با توجه به اخلاق زیست محیطی اشاره کرد و تصریح کرد: برای فرهنگ‌سازی و آموزش کانال‌های اطلاع‌رسانی در فضای مجازی ایجاد شد و همچنین  نسبت به برگزاری وبینارها اقدام نموده‌ایم. همچنین دومین همایش ملی مدیریت سبز در هزاره سوم(تجارب، چالش‌ها و راهکارها) ذیل محورهای شش گانه مدیریت سبز به منشور استفاده از تجارب دست اندرکاران ملی در اسفند سال جاری برگزار می‌شود.
وی به ایجاد کلبه سبز  به منظور فرهنگ سازی برای تفکیک زباله و عدم دورریز مواد قابل استفاده و دریافت مواد قابل بازیافت در این مکان اشاره نمود و افزود: یکی از مهمترین چالش‌های این مدیریت را شناخت مفهوم مدیریت سبز دانست که می‌بایست با فرهنگ سازی در جامعه دانشگاهیان و ... نهادینه شود.
دکتر حجی‌پور برنامه‌های در دست اقدام این مدیریت راشامل نصب کوره خورشیدی و دوچرخه ثابت جهت تولید برق برای شارژ موبایل و نصب نماد آسباد در محل نیروگاه خورشیدی برای تبدیل انرژی بادی به انرژی الکتریکی  دانست.
وی راه‌اندازی گالری مدیریت سبز در نمایشگاه دائمی مدیریت سبز را مجموعه‌ای از اقدامات آینده این مدیریت نام برد و عنوان کرد: انجمن علمی دانشجویی مدیریت سبز، برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌ها و مسابقات طراحی اجسام با مواد دورریختنی از دیگر اقدامات این مدیریت است.

آخرین ویرایش۰۴ مهر ۱۴۰۰