دانشگاه بیرجند پیشگام در رصد واکسیناسیون اعضای هیأت علمی، اعضای غیر هیأت علمی و دانشجویان در سطح کشور

۱۷ مهر ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۷ کد : ۱۴۷۳۶ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۳۲۱۱
امکان رصد انجام واکسیناسیون دانشجویان و کارکنان دانشگاه با همکاری صمیمانه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند بصورت کامل مهیا شد و بر این اساس تاکنون واکسیناسیون بالغ بر ۹۵ درصد اعضای هیأت علمی و اعضای غیر هیأت علمی دانشگاه بیرجند به عنوان شرط لازم در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا انجام شده است.
دانشگاه بیرجند پیشگام در رصد واکسیناسیون اعضای هیأت علمی، اعضای غیر هیأت علمی و دانشجویان در سطح کشور

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر رؤیا عقیلی، رئیس اداره بهداشت و درمان دانشگاه بیرجند با اعلام اینکه تاکنون با همراهی بسیار خوب خانوادۀ دانشگاه بیرجند واکسیناسیون بالغ بر 95 درصد اعضای هیأت علمی و اعضای غیر هیأت علمی دانشگاه بیرجند که به عنوان شرط لازم در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا انجام شده است؛ گفت: با همکاری صمیمانه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند، رصد وضعیت واکسیناسیون کارکنان دانشگاه توسط اداره بهداشت و درمان و مدیریت فاوای دانشگاه بیرجند انجام شد که این آمار نشان می‌دهد با همراهی بسیار خوب همکاران به واکسیناسیون صددرصدی نزدیک شده‌ایم.

رئیس اداره بهداشت و درمان با قدردانی از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند که در انجام این مهم از هیچ کوششی فروگذار ننموده‌اند گفت: تاکنون واکسیناسیون همکاران دانشگاه در دوز اول 29.3درصد و در دوز دوم 65.3 درصد انجام شده است.

وی ابراز داشت: درصد واکسیناسیون اعضای هیأت علمی و اعضای غیر هیأت علمی برحسب واکسن سینوفارم، برکت و آسترازنکا به ترتیب : 78.4% ، 12.7% و 8.4% و آخرین گزارش نشان می‌دهد حدود 5.4 درصد از همکاران تاکنون به دلیل مرخصی، مأموریت، ابتلا به  کرونا و طی دوران نقاهت مربوطه و ... واکسن تزریق نکرده‌اند.

دکتر رؤیا عقیلی افزود: با توجه با ادامه روند واکسیناسیون دانشجویان ورودی سال 1390 به بعد و دکترای 1400 تاکنون 57.3 درصد دوز اول و 10.4 درصد دوز دوم واکسیناسیون را انجام داده‌اند. از این تعداد 80.9 درصد واکسن سینوفارم و 12.4درصد واکسن آسترازنکا تزریق نموده‌اند.

 

دوز تزریق شده

دانشجویان

اعضای هیات علمی و اعضای غیر هیات علمی

تزریق دو دوز

10.4 درصد

65.3 درصد

تزریق یک دوز

57.3 درصد

29.3 درصد

عدم تزریق واکسن

32.3 درصد

5.4 درصد

نوع واکسن

دانشجویان

اعضای هیات علمی و اعضای غیر هیات علمی

سینوفارم

80.9 درصد

78.4 درصد

کوو برکت

5.7 درصد

12.7 درصد

آسترازنکا

12.4 درصد

8.4 درصد

اسپوتنیک

0.9 درصد

0.5 درصد

بهارات

0.1 درصد

---

آخرین ویرایش۱۷ مهر ۱۴۰۰