برگزاری نشست صمیمی رئیس دانشگاه بیرجند و رئیس سازمان زمین شناسی ایران

۲۸ مهر ۱۴۰۰ | ۱۳:۱۶ کد : ۱۴۹۶۶ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۳۳۹۱
نشست صمیمی دکتر احمد خامسان، رئیس دانشگاه بیرجند و دکتر علیرضا شهیدی زمانی رئیس سازمان زمین شناسی ایران و معاون وزیر صمت در محل سالن شکوه شرق حوزه ریاست برگزار شد.
برگزاری نشست صمیمی رئیس دانشگاه بیرجند و رئیس سازمان زمین شناسی ایران

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، نشست صمیمی دکتر احمدخامسان، رئیس دانشگاه بیرجند و دکتر علیرضا شهیدی‌زمانی، رئیس سازمان زمین شناسی ایران و معاون وزیر صمت با حضور دکتر حمیدرضا نجفی، معاون پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه بیرجند و جمعی از اعضای هیأت علمی گروه‌های آموزشی زمین شناسی و معدن دانشگاه بیرجند، امروز چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ در سالن شکوه شرق دانشگاه بیرجند برگزار شد.
دکتر احمد خامسان ضمن خوش آمدگویی به دکتر شهیدی و‌ هیأت همراه به معرفی رشته زمین شناسی و معدن دانشگاه بیرجند پرداخت و بر لزوم همکاری بین دانشگاه بیرجند و سازمان زمین‌شناسی ایران با توجه به ظرفیت نیروی متخصص و با سابقه دانشگاه و معادن خراسان جنوبی تأکید کرد.
دکتر شهیدی نیز خراسان جنوبی را با توجه به تنوع پدیده‌های زمین شناسی و معدنی در این استان، بهشت معدنی ایران معرفی کرد. 
وی تولید و صیانت از ثروت معدنی و ملی کشور را شعار سازمان زمین‌شناسی ایران برشمرد و افزود: ما باید با استفاده از ظرفیت معادن استان در جهت توسعه خراسان جنوبی تلاش کنیم.
رئیس سازمان زمین شناسی در ادامه فعالیت‌های این سازمان را بر سه محور «تولید اطلاعات پایه در قالب نقشه»، «پردازش و فرآوری» و «نگهداری، اکتشاف و استانداردسازی داده‌ها » برشمرد و گفت: سازمان زمین‌شناسی ایران آمادگی دارد هر چه سریع‌تر با دانشگاه بیرجند برای همکاری تفاهم‌نامه‌ای امضا کند.  
در ادامه اعضای هیأت علمی گروه آموزشی معدن و زمین شناسی دانشگاه بیرجند به بیان نقطه نظرات خود برای همکاری بهتر با سازمان زمین شناسی ایران پرداختند که از مهم‌ترین آن می‌توان به استفاده از ظرفیت نیروی انسانی دانشگاه و استان، حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، تبادل نتایج تحقیقات دانشگاه و سازمان زمین شناسی، استفاده از ظرفیت فرصت مطالعاتی اساتید در سازمان علم زمین، راه‌اندازی گرایش‌های جدید در دانشگاه و پژوهشکده علوم‌زمین، راه‌اندازی پایگاه زمین شناسی در بیرجند و استفاده از پتانسیل نیروی انسانی و امکانات آزمایشگاهی دانشگاه بیرجند اشاره کرد.

آخرین ویرایش۲۹ مهر ۱۴۰۰