آغاز عملیات اجرایی چهار پروژه عمرانی در دانشگاه بیرجند

۰۳ آبان ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰ کد : ۱۵۰۳۰ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۳۴۹۷
عملیات اجرایی زمین بازی‌های ساحلی، سالن اسکواش و زمین‌های پدل اسکواش، تبدیل زمین چمن طبیعی فوتبال به چمن مصنوعی و زیست بوم تولید انرژی‌های تجدیدپذیر امروز دوشنبه ۳ آبان ۱۴۰۰ در دانشگاه بیرجند آغاز شد.
آغاز عملیات اجرایی چهار پروژه عمرانی در دانشگاه بیرجند

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، مراسم آغاز عملیات اجرایی زمین بازی‌های ساحلی، سالن اسکواش و زمین‌های پدل اسکواش و تبدیل زمین چمن طبیعی فوتبال به چمن مصنوعی با حضور اعضای شورای دانشگاه، جمعی از مدیران و رؤسا، اعضای بنیاد حامیان دانشگاه و مدیران بانک تجارت و رفاه کارگران امروز سوم آبان 1400 در محوطه پردیس دانشگاه برگزار شد.
دکتر خامسان، رئیس دانشگاه بیرجند به آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های ورزشی محوطه زمین بازی‌های ساحلی و خاکی فوتبال، والیبال و کشتی ساحلی و تنیس خاکی با اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان که از طریق بانک رفاه و بنیاد حامیان تأمین خواهد شد، اشاره کرد و گفت: پروژه تبدیل زمین چمن طبیعی فوتبال به چمن مصنوعی  را به دلیل وجود مشکلات آبی در پردیس دانشگاه با اعتبار اولیه دانشگاه و  بانک تجارت آغاز شد.  عملیات زیرسازی این پروژه در سال جاری انجام خواهد شد و در سال آینده کفپوش مخصوص چمن مصنوعی اجرا می‌گردد. دکتر خامسان افزود: پروژه تبدیل زمین چمن طبیعی فوتبال به چمن مصنوعی حدود هفت میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت.
دکتر خامسان گفت: آغاز عملیات اجرایی یک سالن اسکواش و دو زمین پدل اسکواش امروز آغاز شد که این پروژه‌ها  با اختصاص اعتبارات دانشگاه و وزارت به بهره برداری می رسد. دیگر پروژه معرفی شده از سوی رئیس دانشگاه بیرجند پروژه زیست بوم تولید انرژی‌های تجدیدپذیر دانشگاه بود. ایشان ادامه داد: با ایجاد یک نیروگاه 200 کیلوواتی در این محل که 50کیلوات آن نصب شده و تا پایان سال جاری 50 کیلو وات دیگر نیز نصب خواهد گردید دانشگاه بیرجند در راستای مدیریت سبز 20 درصد انرژی خود را از طریق نیروگاه‌های خورشیدی تولید خواهد کرد.
دکتر خامسان بیان داشت: همچنین پروژه راه‌اندازی آسباد که از موارد تاریخی استان است جهت تولید انرژی از نیروی باد با استفاده از دانش سنتی در این محل راه‌اندازی خواهد شد تا دانشجویان دانشگاه علاوه با آشنایی با این دانش، بخشی از انرژی باد به برق تولید شود.
دکتر خامسان گفت: برای پروژه‌های عمرانی در بخش ورزشی اعتباری بالغ بر 9 میلیارد تومان  که بخشی از طریق بانکهای عامل، اعتبارات وزارت، دانشگاه و بنیاد حامیان تأمین خواهد شد. همچنین برای فاز اول پروژه زیست بوم نیز اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان نیاز است .

آخرین ویرایش۰۳ آبان ۱۴۰۰