درخشش اعضای هیأت علمی  و انتشارات دانشگاه بیرجند در چهارمین جشنواره انتخاب کتاب سال استان خراسان جنوبی

تعداد بازدید:۴۶۵۹
شش عنوان کتاب تألیفی توسط اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند که توسط انتشارات دانشگاه منتشر گردیده است، بعنوان آثار برگزیده و شایسته تقدیر چهارمین جشنواره انتخاب کتاب سال استان خراسان جنوبی معرفی شدند.
درخشش اعضای هیأت علمی  و انتشارات دانشگاه بیرجند در چهارمین جشنواره انتخاب کتاب سال استان خراسان جنوبی

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، آیین اختتامیه چهارمین جشنواره انتخاب کتاب سال استان خراسان جنوبی روز چهارشنبه 26 آبان 1400 برگزار شد.
در این جشنواره  که  106 عنوان کتاب از سوی نویسندگان و ناشران خراسان جنوبی ارسال شده بود پس از داوری 17 عنوان کتاب به مرحله دوم راه یافتند و با پایان یافتن مرحله دوم داوری و ارزیابی دقیق و علمی هر اثر توسط حداقل دو نفر از داوران، از میان آثار یاد شده، 13عنوان کتاب به عنوان کتب برگزیده و شایسته تقدیر شناخته شدند.
از میان سیزده عنوان کتاب انتخابی در این جشنواره شش عنوان کتاب از کتب تألیفی اعضای هیأت علمی دانشگاه و منتشره انتشارات دانشگاه بیرحند می‌باشند.
کتاب « مبدل های الکترونیک قدرت پیشرفته » ترجمه  دکترمحمد علی شمسی نژاد - محمد فراهانی - حامد زارعی در  جشنواره کتاب استان کتاب برگزیده شد. این کتاب در سال 1398 در انتشارات دانشگاه بیرجند به چاپ رسیده است.
 کتاب « ترجمه‌ای کهن از کتاب قصص الانبیای کسایی» بر اساس نسخه‌های موجود در کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی (قم) و کتابخانه ملی پاریس انجام شده است. که تصحیح، مقدمه و تعلیقات این کتاب توسط دکتر کلثوم قربانی جویباری عضو هیأت علمی گروه آموزشی ادبیات فارسی دانشگاه بیرجند انجام شده است. این کتاب در سال 1399 در انتشارات دانشگاه بیرجند به چاپ رسیده است.
کتاب « راهبردها، روش‌ها و اصول تدریس » نوشته دکتر هادی پور‌شافعی عضو هیات علمی گروه علوم تربیتی که در خصوص توسعه و تعمیق دانش نظری تدریس و برخورد مؤثر معلم با موقعیت‌های متنوع، در 8 فصل نگاشته شده است ، بعنوان کتاب شایسته تقدیر شناخته شد. این کتاب در سال 1398 در انتشارات دانشگاه بیرجند به چاپ رسیده است.
کتاب مبانی چشم انداز کیهانی ترجمه دکتر کاظم نفیسی عضو هیات علمی گروه فیزیک دانشکده علوم منتشر شد. این کتاب مورد استقبال علاقه مندان به علم نجوم قرار گرفت و بعنوان کتاب شایسته تقدیر شناخته شد. این کتاب در سال 1398 در انتشارات دانشگاه بیرجند به چاپ رسید.
کتاب « سازه آبی قنات » توسط دکتر حسین خزیمه‌نژاد دانشیار گروه علوم و مهندسی ‏آب منتشر شده است. این کتاب درباره سازه آبی قنات و مهندسی آب در دوران باستان است. این کتاب در سال 1398 در انتشارات دانشگاه بیرجند به چاپ رسیده است و از کتاب‌های شایسته تقدیر شناخته شد.
دیگر کتاب برگزیده این جشنواره کتاب درآمدی بر نشانه معناشناسی در باستان شناسی نوشته دکتر مریم ظهوریان عضو هیات علمی دانشکده هنر در این کتاب درباره معناشناسی در باستان شناسی بحث شده است. این کتاب در سال 1398 در انتشارات دانشگاه بیرجند به چاپ رسیده است.
جوایز جشنواره عبارتند از؛ نفر اول تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ 40 میلیون ریال، نفر دوم لوح تقدیر و مبلغ 30 میلیون ریال و نفر سوم لوح تقدیر و مبلغ 25 میلیون ریال.
همچنین پاتوق کتاب که زیر نظر دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فعال است در این مراسم بعنوان کتابفروشی برگزیده استان معرفی شد.
لازم به ذکر است؛ چهارمین جشنواره استانی انتخاب کتاب سال با هدف حفظ اصالت، استقلال و هویت فرهنگی، شناسایی و معرفی کتاب برتر و آثار فاخر مکتوب، کمک به اعتلای سطح دانش و فرهنگ مکتوب استان، حمایت و تشویق پدیدآورندگان متخصص کتاب و ارتقا سطح مطالعه و ترویج کتابخوانی برگزار شد.

آخرین ویرایش۳۰ آبان ۱۴۰۰