توسط عضو هیأت علمی دانشکده هنر انجام شد؛

برگزاری نشست علمی با موضوع اصول طراحی پارکهای کشاورزی شهری با مرور آگروپارک برنیکس در سوئیس

۱۴ آذر ۱۴۰۰ | ۱۴:۱۴ کد : ۱۵۹۵۰ اخبار دانشکده‌ها
تعداد بازدید:۲۰۲۱
سخنرانی دکتر سیدمحمدرضا خلیل‌نژاد، عضو هیأت علمی دانشکده هنر با موضوع اصول طراحی پارکهای کشاورزی شهری با مرور آگروپارک برنیکس در سوئیس با حضور ۹۰ نفر از مخاطبان شامل اساتید و دانشجویان معماری منظر از سراسر کشور برگزار شد.
برگزاری نشست علمی با موضوع اصول طراحی پارکهای کشاورزی شهری با مرور آگروپارک برنیکس در سوئیس

سخنرانی دکتر سیدمحمدرضا خلیل‌نژاد، عضو هیأت علمی دانشکده هنر  با موضوع اصول طراحی پارکهای کشاورزی شهری با مرور آگروپارک برنیکس در سوئیس با حضور 90 نفر از مخاطبان شامل اساتید و دانشجویان معماری منظر از سراسر کشور برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در این نشست علمی دکتر خلیل‌نژاد ضمن معرفی پارکهای کشاورزی در اروپا با تمرکز بر آگروپارک برنیکس چگونگی موفقیت این طرح را در مسابقه طراحی منظر را تشریح نمود. طراح این پارک دفتر طراحی VerzoneWood در سوئیس است که در یک مسابقه بین المللی معماری منظر برنده شد. مطابق تجربه آگروپارک برنیکس، از جمله اصول مهمی که در طراحی پارک‌های کشاورزی شهری باید مدنظر طراحان منظر قرار بگیرد عبارتند از: اولویت در طراحی منظر با قابلیت کشاورزی، پلان ساده و کاربردی، توجه به دسترس پذیری و نظام سیرکولاسیون، توجه به ایجاد رابطه بصری بین ناظر و منظر کشاورزی، توجه به برندسازی منظر، دور نکردن بازدیدکنندگان از منظر کشاورزی، نامناسب بودن پلانهای انتزاعی و پست مدرن، تنوع نظام کاشت و گیاهان مثمر، توجه به نیازهای سنی مختلف.

آخرین ویرایش۱۴ آذر ۱۴۰۰