برای دومین سال متوالی؛

حضور دانشگاه بیرجند در نظام رتبه‌بندی گرین‌متریک

۲۸ آذر ۱۴۰۰ | ۱۲:۵۸ کد : ۱۶۲۸۸ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۳۴۳۶
براساس اعلام رتبه بندی جهانی گرین‌متریک(۲۰۲۱)؛ برای دومین سال متوالی نام دانشگاه بیرجند در میان «دانشگاه‌های سبز» جهان قرار گرفت.
حضور دانشگاه بیرجند در نظام رتبه‌بندی گرین‌متریک

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند،  براساس رتبه بندی بین المللی دانشگاه های پایدار و سبز دنیا (UI GreenMetric) در سال ۲۰۲۱، دانشگاه بیرجند برای دومین سال متوالی توانست رتبه 31 را در بین ۴۲ دانشگاه کشور بدست آورد. دانشگاه بیرجند رتبه 785 را در جمع دانشگاه‌های شرکت کننده در این نظام کسب کرد.
دکتر محمد حجی‌پور، دبیر شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه با اعلام خبر کسب رتبه دانشگاه در رتبه بندی جهانی گرین‌متریک(۲۰۲۱) گفت: رتبه‌بندی جهانی دانشگاهی گرین‌متریک (UI GreenMetric) به ابتکار دانشگاه اندونزی و با هدف ترویج پایداری، ارائه چشم انداز جامع از شرایط و سیاست های مرتبط با محیط زیست و تاثیرگذاری اموزش و پژوهش در توسعه در دانشگاه‌های کشورهای جهان در آموزش عالی در سال ۲۰۱۰ شکل گرفت. در این نظام رتبه‌بندی، دانشگاه‌های سراسر جهان بر اساس تعهد و اقداماتشان در راستای مباحث پایداری رتبه‌بندی می‌شوند. گرین‌‌متریک از شش معیار محیط و زیرساخت (٪۱۵)، انرژی و تغییرات اقلیمی (٪۲۱)‌، مدیریت پسماند (٪۱۸)‌، آب (٪۱۰)‌، حمل و نقل (٪۱۸) و آموزش (٪۱۸) برای ارزیابی و رتبه‌بندی مراکز آموزش عالی استفاده می‌کند.
در رتبه‌بندی گرین‌متریک ۲۰۲۱، اطلاعات ۹۵۶ دانشگاه از ۸۰ کشور جهان مورد ارزیابی قرار گرفت. در رتبه‌بندی کلی، دانشگاه و مرکز پژوهشی واخنینگن هلند در جایگاه نخست و دانشگاه ناتینگهام انگلستان و دانشگاه گرونینگن هلند به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

آخرین ویرایش۲۸ آذر ۱۴۰۰