ابقا مدیر گروه آموزشی گیاه پزشکی و علوم باغبانی

۰۲ بهمن ۱۳۹۷ | ۰۹:۵۱ کد : ۱۶۵۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۵۶۰۰
ابقا مدیر گروه آموزشی گیاه پزشکی و علوم باغبانی

طی ابلاغی از سوی دکتر احمد خامسان ریاست دانشگاه بیرجند، دکتر مهدی جهانی به مدت دو سال در سمت مدیر گروه آموزشی گیاه پزشکی و علوم باغبانی دانشگاه بیرجند ابقا گردید.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، در جلسه ای که بدین منظور در محل حوزه معاونت آموزشی دانشگاه با حضور جمعی از مدیران و مسؤلان دانشگاه برگزار شد دکتر محسن آیتی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه از خدمات دکتر جهانی و اعضای این گروه آموزشی تقدیر و تشکر کرد و از مدیریت گروه درخواست نمودکه ارتباط گروه را با سایر سازمان های خارج دانشگاهی در انجام طرح های پژوهشی و پایان نامه های کارشناسی ارشد و ارتباط دانشجویان با اساتید راهنما جهت جلوگیری از افت تحصیلی افراد تقویت گردد. 
در ادامه جلسه، دکتر سیاری رئیس دانشکده کشاورزی ضمن تبریک به دکتر جهانی و آرزوی موفقیت برای ایشان، اشاره داشتند که دانشکده کشاورزی طرح های پژوهشی و پایان نامه های کارشناسی ارشد مشترک زیادی با سازمان های خارجی از قبیل جهاد کشاورزی، دام پزشکی، منابع طبیعی و شهرداری به انجام رسانده است. وی در ادامه به چند مورد از مشکلات دانشکده کشاورزی اشاره نمودند و از معاونت آمورزشی درخواست کردند که با توجه به اینکه 70 تا 80 درصد پایان نامه های کارشناسی ارشد این دانشکده روی محصولات باغی انجام می شود و این محصولات سال آوری بوده و نیاز به فرصت طولانی دارد از دانشجویان دانشکده در ترم 6 هزینه ای دریافت نشود.
در ادامه مدیر گروه آموزشی گیاه پزشکی و علوم باغبانی ضمن تشکر از اعتماد مسولین با توجه به کم شدن تعداد دانشجویان در این گروه آموزشی از معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه درخواست تاسیس یک عنوان کد رشته میان رشته ای در مقطع کارشناسی با عنوان مهندسی تولید و فناوری پس از برداشت محصولات باغی و دو عنوان کد رشته کارشناسی ارشد رشته درختان میوه و رشته تولید محصولات گلخانه ای نمود.

وی در ادامه بیان داشت جهت جذب دانشجو لازم است اعضای هیات علمی گروه آموزشی به مدارس متوسطه استان یا شهرستان مراجعه کنند و ضمن معرفی رشته ها، دانش آموزان سال آخر متوسطه را جذب این رشته ها نمایند.
 شایان ذکر است، گروه آموزشی گیاه پزشکی و علوم باغبانی در سال 1386 تأسیس و در حال حاضر با 12 عضو هیات علمی و 170 دانشجو (73 دانشجوی کارشناسی گیاه پزشکی، 56 دانشجوی کارشناسی علوم باغبانی، 23 دانشجوی کارشناسی ارشد گیاهان دارویی و 18 دانشجوی کارشناسی ارشد بیماری شناسی گیاهی) مشغول فعالیت می‌باشد.
دکتر مهدی جهانی دانشیار پایه 35 دانشگاه بیرجند و عضو هیأت علمی گروه گیاه پزشکی است. وی دارای مدرک دکتری بیماری شناسی گیاهی از دانشگاه تحقیقات کشاورزی هند- دهلی نو- است.
از سوابق علمی و پژوهشی دکتر جهانی می توان به ارائه 53 مقاله در کنفرانس های داخلی و خارجی معتبر، 27 مقاله ژورنالی در مجلات معتبر داخلی و خارجی، انجام 7 طرح پژوهشی داخلی و خارجی پایان یافته، ثبت یک اختراع دارای تاییدیه علمی از سازمان پژوهشی، علمی و صنعتی کشور، کسب رتبه اول طرح فناورانه با عنوان "فرآیند معرفی سم جدید Bipolaroxin از قارچ Bipolaris sorokiniana" در هفتمین جشنواره علمی- پژوهشی فردوسی، کسب دو عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه و دو نوبت مدرس نمونه دانشگاه، کسب عنوان مدیر پژوهشی برتر در یازدهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران وفناوران برتر در سال 1389 و دریافت لوح سپاس از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اشاره کرد.
مدیر گروه آموزشی گیاه پزشکی و علوم باغبانی دانشکده کشاورزی، یک دوره مدیریت گروه آموزشی زراعت و اصلاح نباتات، مسئول پژوهشی دانشکده کشاورزی، مدیر پژوهشی دانشگاه، رئیس دانشکده کشاورزی و مدیر کارآفرینی دانشگاه  بخشی از سوابق اجرایی وی می باشد.


                                                                        (رزومه)

آخرین ویرایش۰۳ بهمن ۱۳۹۷