رئیس دانشگاه بیرجند: تربیت نسل متعهد جامعه، هدف اصلی دانشگاه است

مراسم افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه ۱۳۹۷

۰۶ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۷ کد : ۱۷۰۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۴۵۲۵
مراسم افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه ۱۳۹۷

مراسم افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه ها صبح امروز شنبه 6 بهمن 97، در محل حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، دکتر احمد خامسان رییس دانشگاه بیرجند در مراسم افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه‌ها گفت: هدف دانشگاه تربیت نسل متعهد جامعه است که تمام اهداف دانشگاه زیرمجموعه این هدف قرار می‌گیرد. 
دکتر خامسان اظهار کرد: توجه به این نکته که تربیت مقدم بر آموزش است باید در دانشگا‌ه‌ها مدنظر قرار گیرد.
وی با بیان اینکه باید اساتید به این باور برسند که تکلیف ثانویه تدریس دروس است، افزود: هدف دانشگاه تربیت نسل متعهد به جامعه است که تمام اهداف دانشگاه زیرمجموعه این هدف قرار می‌گیرد.
رییس دانشگاه بیرجند بیان کرد: باید به جایی برسیم که در دانشگاه بیرجند در کنار نقش آفرینی در رشته‌های مختلف در امور تربیتی دانشجویان نیز نقش ایفا کنیم.
وی یادآور شد: امیدواریم با کمک و همفکری تمام اساتید دانشگاه به هدف مهم تربیت دانشجویان دست یابیم.
حجت الاسلام و المسلمین جعفری مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند نیز گفت: طرح ضیافت اندیشه اساتید به عنوان نهمین دوره اجرای این طرح، به صورت سالانه در دانشگاه بیرجند برگزار می شود.
حجت الاسلام و المسلمین جعفری در ادامه گفت: این طرح با مشارکت 150 نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه در کارگاه هایی با ظرفیت 25 تا 30 نفر برگزار می شود و مسائل فرهنگی توسط اساتید آن رشته از خارج دانشگاه مطرح شده و به نوعی رفع شبهه می شود.
مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با بیان اینکه این طرح با دو عنوان اخلاق حرفه ای و اندیشه سیاسی برگزار می شود، ادامه داد: اخلاق حرفه ای در سطح 1 و سطح 3، اندیشه سیاسی با عنوان حقوق بشر در سطح 3 و اقتصاد مقاومتی با دو عنوان در سطح 4 برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه بیرجند ورودی های متوسط را به خروجی هایی قوی تبدیل می کند که این نشان از توانمندی بالای اساتید دانشگاه است اما یکسونگری خوب نیست و دانشجوی خروجی دانشگاه علاوه بر داشتن دانش باید انقلابی، مثبت، فعال و متعهد باشد.
حجت الاسلام جعفری در خصوص طرح هم اندیشی اساتید گفت: در راستای همین طرح با هدف انتقال تجربیات و با مشارکت اساتید رشته های مختلف در دانشگاه بیرجند برگزار می شود و اساتید راهکارهای خود را کرده و در نهایت صاحب نظر آن رشته راهکارهای لازم را تبیین می کند.
محمد کاوه کاظم پیش قدم دکترای علوم سیاسی دانشگاه آزاد شیراز در این نشست گفت: هدف عمده این طرح، به چالش کشیدن اندیشه وفکر و بیان نظرات است تا به سمت بنیانگذاری تمدن نوین حرکت کنیم.
وی افزود: این طرح در دانشگاه های مختلف وجود دارد و امید است انتقال تجربیات اساتید به اگاهی و جهت دهی کلی کمک کند.

آخرین ویرایش۰۶ بهمن ۱۳۹۷