مراسم بزرگداشت روز بسیج اساتید در دانشگاه بیرجند برگزار شد

۳۱ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۴:۵۸ کد : ۱۹۱۷۶ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۳۰۴۸
مراسم بزرگداشت روز بسیج اساتید همزمان با شهادت دکتر مصطفی چمران و روز بسیج اساتید امروز سه‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ به همت سازمان بسیج اساتید خراسان جنوبی در دانشگاه بیرجند برگزار شد.
مراسم بزرگداشت روز بسیج اساتید در دانشگاه بیرجند برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، مراسم بزرگداشت روز بسیج اساتید با حضور آیت الله عبادی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند، سرپرست دانشگاه بیرجند و جمعی از اساتید بسیجی در سالن فرهنگ دانشگاه بیرجند برگزار شد. در این مراسم بزرگداشت آیت الله عبادی گفت: امروزه با تجربه میدانی اساتید بسیجی علی رغم توطئه‌های دشمن در فضای مجازی و حقیقی می‌توان استقلال را حفظ و موفق عمل کرد. 
نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی گفت: بر اساس اندیشه اسلامی می‌شود جلوی نفوذ و فساد را گرفت و دشمن همواره به دنبال ایجاد فساد است.
آیت الله عبادی افزود: دانشگاه‌ها و دانشجویان ما باید مستقل باشند، چرا که دشمن به دنبال قبضه علم و از بین بردن آزادی‌های ما است  اما انقلاب برای ما استقلال به ارمغان آورد.
وی گفت: مفهوم آزادی از نگاه دشمن همانند اسارت است و استقلال و آزادی حقیقی وجود ندارد و اگر حریم عمومی جامعه پاک و بر اساس قوانین نباشد، جامعه به فساد کشیده می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان همچنین در خصوص شخصیت شهید چمران گفت: شهید چمران در تمامی صحنه‌هایی که می‌توانست حضور داشت تا استقلال را حفظ کند.
آیت الله عبادی افزود:همین روحیه چمران‌ها، حاج قاسم‌ها و روحیه بسیجی سبب شده بعد از چهل سال دشمن مأیوس‌تر از همیشه بساطش را جمع کند.
وی گفت: شهید چمران در دانشگاه، جبهه نظامی، جایگاه سیاسی و اجتماعی و حالات عرفانی و معنوی سرآمد و الگو بود و اساتید بسیجی کنونی ما نیز همچون شهید چمران در تلاش اند و باید این اصول به نسل آینده منتقل شود.
دکتر احمد لامعی‌گیو سرپرست دانشگاه بیرجند بیان کرد: هسته اولیه شکل گیری انقلاب شکوهمند ما افراد خاصی همچون شهید چمران بودند که بهترین الگو برای همه ما هستند.
دکتر لامعی افزود: شهید چمران برای آرمان  و اهدافش زندگی خود را فدا کرد و از بهترین‌ها گذشت و پای آرمان‌های انقلاب ماند.
سرپرست دانشگاه بیرجند با اشاره به اینکه الگوی اساتید بسیجی شهید چمران است گفت: ضروری است  اساتید بسیجی جهادی کار  کنند و حضورشان  فعالانه باشد.
رییس بسیج اساتید خراسان جنوبی در این مراسم گفت: اساتید بسیجی همواره در تلاش‌اند کار‌های علمی و پژوهشی موثر، امور معنوی و فرهنگی داشته باشند و روحیه انقلابی را در دانشگاه‌ها جاری سازند.
دکتر سیدجواد حسینی‌واشان افزود: تشکیل هیئت‌های اندیشه ورز، تشکیل گروه‌های مسئله محور، تشکیل اندیشکده‌های راهبردی بسیج اساتید، برگزاری کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناضره، برگزاری استارت آپ، تشکیل گروه‌های رصد، پایش و کنش در راستای جهاد تبیین، برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی شبکه مدیران ستادی بسیج اساتید و برپایی حلقه‌های علمی معرفتی صالحین برای دانشجو پروری انجام شده و یا در دستور کار است. در ادامه این مراسم دکتر سیداحسان غیاثی عضو هیأت علمی دانشگاه بیرجند و دکتر مصطفی اسماعیلی عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی بیرجند به سخنرانی پرداختند.

آخرین ویرایش۳۱ خرداد ۱۴۰۱