با حضور هیأت رئیسه دانشگاه در دانشکده هنر انجام شد؛

آیین تکریم رئیس سابق و معارفه سرپرست دانشکده هنر

۰۱ تیر ۱۴۰۱ | ۱۱:۴۷ کد : ۱۹۱۹۰ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۳۲۴۲
آیین تکریم و معارفه سرپرست دانشکده هنر با حضور سرپرست دانشگاه بیرجند، اعضای هیأت رئیسه و اعضای هیأت علمی دانشکده هنر امروز چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ در محل این دانشکده برگزار شد.
آیین تکریم رئیس سابق و معارفه سرپرست دانشکده هنر

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌سانی دانشگاه بیرجند، در آیین تکریم رئیس سابق و معارفه سرپرست دانشکده هنر، سرپرست دانشگاه بیرجند حضور هیأت رئیسه دانشگاه در جمع همکاران اندیشمند و هنرمند دانشکده هنر را بیانگر اهتمام ویژه به علوم انسانی و هنر دانست و از اقدامات مؤثر دکتر بارانی در طول مدت تصدی مسئولیت ریاست دانشکده هنر قدردانی کرد و گفت: دانشکده هنر یکی از سرمایه‌های دانشگاه است که امکان رشد و بالندگی و جذب دانشجو در این دانشکده فراهم است. وی افزود: بیش از نیمی از جمعیت دانشجویی دانشگاه را دانشجویان علوم انسانی تشکیل می‌دهند که در حوزه علوم انسانی دانشکده هنر از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. 
دکتر بارانی رئیس سابق دانشکده هنر که با ارتباط مجازی در این جلسه حضور داشت با ابراز خرسندی و خیرمقدم به اعضای محترم هیأت رئیسه در دانشکده هنر، انتصاب دکتر خلیل‌نژاد را در رأس مدیریت این دانشکده تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد با حضور ایشان که به مسائل دانشکده واقف است شاهد رشد و شکوفایی هرچه بیشتر این مجموعه باشیم.
رئیس سابق دانشکده هنر در ادامه سخنانش به تعامل و همبستگی مثال زدنی همکاران دانشکده هنر اشاره کرد و افزود: با توجه به افزایش 100 درصدی تعداد رشته‌های دانشکده هنر براساس سند چشم انداز، لازم است در بخش افزایش امکانات و فضاهای آموزشی پیگیری بیش از پیش صورت گیرد. 
در ادامه این آیین دکتر سیدجواد حسینی‌واشان سرپرست معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی با قدردانی از زحمات همکاران در پایان نیمسال تحصیلی و تشکر از خدمات دکتر بارانی یکی از ویژگی‌های ارزشمند دکتر بارانی را پاسخگویی سریع نامید. سرپرست معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی گفت: دانشکده هنر از استقبال دانشجویی بسیار خوبی برخوردار است و رشته‌هایی که تقاضای بیشتری دارد باید در دستور کار قرار گیرد. در سند چشم انداز رشته‌هایی همچون مهندسی طراحی محیط زیست، باستان‌سنجی، طراحی پارچه و صنایع دستی در مقطع کارشناسی ارشد و معماری و مرمتهای تاریخی در مقطع کارشناسی آمده و لازم است پیگیری برای ایجاد و جذب دانشجو در این رشته‌ها صورت گیرد. وی به عدم وجود رشته‌های نمایشی در سطح استان اشاره کرد و گفت: با پیگیری و ایجاد این رشته می‌توان دانشجویان علاقمند را جذب کرد.
وی با اعلام انتظارات از مدیران گروه، تعامل و روحیه همدلی را مؤثر در نشاط و موفقیت کاری دانست و افزود: دانشکده هنر می‌تواند در آینده بعنوان یکی از دانشکده‌های اصلی و مهم دانشگاه ارتقا یابد.
دکتر فرزانه‌پور سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه با تبریک انتصاب دکتر خلیل‌نژاد از زحمات قابل توجه دکتر بارانی قدردانی کرد. وی با ابراز خرسندی از حضور در جمع همکاران دانشکده هنر گفت: ارتباط بسیار ویژه‌ای بین دانشکده هنر و حوزه معاونت فرهنگی وجود دارد. دکتر فرزانه‌پور با اعلام همکاری‌های انجام شده فی‌مابین این دو مجموعه درخواست کرد تا اساتید دانشکده هنر، حوزه فرهنگی دانشگاه را در تولید محتوا و هدایت هنری و فرهنگی و استفاده از ظرفیت‌های دانشجویی یاری نمایند. وی در پایان سخنانش ابراز امیدواری کرد: با حضور دکتر خلیل‌نژاد هدف تحول گرایی در دانشکده استمرار یابد و شاهد رشد روزافزون این مجموعه باشیم.
دکتر خلیل‌نژاد سرپرست دانشکده هنر ضمن خیرمقدم به اعضای هیأت رئیسه دانشگاه، حضور سرپرست دانشگاه و اعضای هیأت رئیسه را در دانشکده هنر، نقطه عطفی برای پیشرفت دانشکده نامید. وی با قدردانی از مدیریت دکتر بارانی ادامه داد: همدلی، تعامل و صمیمت بسیار خوبی در دانشکده حاکم است. وی به حضور 637 دانشجو و عضو هیأت علمی در مجموعه دانشکده اشاره کرد و گفت: لازم است با همراهی هیأت رئیسه دانشگاه، فضاهای آموزشی دانشکده افزایش یابد. سرپرست دانشکده هنر با اعلام برنامه‌های خود و پیگیری‌های انجام شده برای ایجاد رشته مهندسی طراحی محیط در دانشگاه بیرجند، گفت: با ایجاد این رشته دانشگاه بیرجند بعد از دانشگاه تهران بعنوان دومین دانشگاه در کشور این رشته را خواهد داشت. همچنین مقطع کارشناسی ارشد رشته معماری منظر، رشته طراحی چاپ پارچه و باستان سنجی نیز علاوه بر رشته‌های موجود در این دانشکده ایجاد خواهد شد. دریافت نمایه بین المللی برای نشریه نگارنه، ارتقای شاخص‌های پژوهشی دانشکده و تولید کتب و نرم افزارهای آموزشی هنر و تغییر ساختار سازمانی دانشکده بخش دیگری از برنامه اعلامی دکتر خلیل‌نژاد بود. وی در پایان گفت: با حمایت مجموعه دانشگاه، دانشکده هنر می‌تواند بعنوان قطب آموزش آکادمیک هنر در شرق کشور معرفی شود.

آخرین ویرایش۰۱ تیر ۱۴۰۱