دیدار استاد دانشگاه الزهرا(س) با سرپرست دانشگاه بیرجند

۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | ۲۳:۲۶ کد : ۱۹۶۳۳ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۳۲۵۳
دکتر علی‌محمد ولوی؛ استاد تاریخ دانشگاه الزهرا(س) روز سه شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ با دکتر احمد لامعی‌گیو؛ سرپرست دانشگاه بیرجند دیدار کرد.
دیدار استاد دانشگاه الزهرا(س) با سرپرست دانشگاه بیرجند

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در دیدار دکتر علی محمد ولوی؛ دانشمند برگزیده کشور و استاد تاریخ دانشگاه الزهرا(س) با دکتر لامعی سرپرست دانشگاه بیرجند، دکتر اکبرپور؛ معاون پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه و دکتر ولیپور؛ عضو هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان نیز حضور داشتند. در این نشست دکتر ولوی با اعلام آمادگی همکاری در جمع آوری نسخ خطی موجود در استان خراسان جنوبی گفت: مرمت، اصلاح و نگهداری کتب و نسخ خطی با توجه به ذخیره عظیم در شرق کشور و جمع آوری آن در محل مرکز اسناد دانشگاه عامل خدمتی ماندگار و جاودانه‌ای خواهد شد.  در این نشست مقرر شد هماهنگی لازم با مدیران استانی برای جمع آوری، حفظ و حراست از نسخ خطی موجود در استان انجام شود.
پس از برگزاری این نشست در اتاق جلسات حوزه ریاست دانشگاه، دکتر ولوی از موزه و مرکز اسناد و مفاخر دانشگاه بیرجند بازدید کرد. وی ضمن بازدید از محل آرشیو اسناد و کتب خطی این مرکز اعلام کرد: مرکز اسناد دانشگاه قابلیت تبدیل به بزرگترین مرکز و گنجینه غنی و عظیم اسناد خطی شرق کشور را دارد. وی همچنین بیان داشت: هماهنگی لازم برای حضور دکتر خواجه پیری در دانشگاه بیرجند انجام می‌شود و با حضور استاد خواجه پیری که از اساتید بنام در ترمیم نسخ خطی کشور است مرمت و بازسازی  نسخ خطی و نگهداری مادام العمر از این نسخ انجام خواهد شد .
دکتر ولوی ادامه داد: دکتر مهدی خواجه پیری استاد احیای متون کهن و کتب اسلامی با خلق روش‌های نوین در مرمت و آفت زدایی نسخه‌های خطی از جمله همانندسازی و مرمت قدیمی‌ترین نسخ خطی است.

آخرین ویرایش۲۰ مرداد ۱۴۰۱