آغاز طرح ضیافت اندیشه اساتید در دانشگاه بیرجند

۲۱ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۴:۱۰ کد : ۲۰۰۴۱ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۲۰۳
طرح ضیافت اندیشه اساتید با برگزاری آیین بیعت با آرمان‌های امام راحل عظیم الشأن، نایب برحق ایشان حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی) و شهدای گرانقدر اسلام با حضور حضرت آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند روز یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ در جوار مزار شهید گمنام دانشگاه بیرجند آغاز شد.
آغاز طرح ضیافت اندیشه اساتید در دانشگاه بیرجند

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در آیین افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه اساتید، حضرت آیت الله سید علیرضا عبادی با اشاره به اینکه اساتید پادزهر القائات دشمن را تهیه کنند، گفت: در یک جامعه بصیر و عاقل این استعمار بی‌دین نمی‌تواند جلو بیاید و دست به انواع فسادها می‌زند و یکی از آن‌ها درهم شکستن عفاف و حجاب و ارزش‌ها است و به آن طرح «اندلسی» می‌گویند. نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، روز یک شنبه(۲۰ شهریور) در مراسم افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه بیرجند اظهار داشت: عنوان ضیافت اندیشه تعبیر جالبی است چرا که انسان اندیشه است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: انسانی به کمال می‌رسد که اندیشه‌اش تغذیه شود و از بدن چیزی باقی نخواهد ماند. وی با تأکید بر اینکه شأن دانشگاه و حوزه این است که اندیشه را تغذیه کند، گفت: بر اساس پژوهش‌هایی که دارید قضایای بسیاری را بررسی خواهید کرد و شرایطی فراهم شود که به اندیشه فرصت دهد. آیت الله عبادی در ادامه بیان کرد: انسان تحت تاثیر دیدنی‌ها و شنیدنی‌ها قرار می گیرد و جمع بندی این موضوعات در دل انسان قرار دارد و اگر رعایت برخی از اصول ظاهری نشود به دل فرصت تاثیر اندیشه نمی‌دهد.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت سالم نگهداشتن محیط عنوان داشت: محیط سالم، دل را سالم نگه می دارد و این فضاهای مجازی و حقیقی و نفوذهای دشمن باعث می شود تا جوانان ما در حیرت ضلالت بماند. وی در ادامه تاکید کرد: باید پادزهر القائات دشمن توسط اساتید بر اساس گفتنی های لازم تهیه شود و آن را اشباع کند.
وی با بیان اینکه محیط علم نباید محیط تظاهر باشد، گفت: مسائل عفاف و حجاب یکی از مسائل تاثیرگذار در محیط علم است و یک مسئله حقوقی محسوب می شود و باید روی این زاویه تحقیق و پژوهش شود و این طور ساده حقوق دیگران را ضایع نکنیم و نگذاریم بشر را به پرتگاه ببرند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به مسئله قانون اظهار داشت: تمام جهان هستی قانون است و شریعت و اخلاق تمامش قانون است و حرف زدن و شنیدن قانون دارد و جدی تر از قانون مسئله ای در عالم نداریم و هر لحظه در این جامعه صدها میلیون امتیاز قانون داریم و شاید تعجب آور باشد.
وی ادامه داد: برخی افراد با ادعای روشن فکری می گویند فلان قانون را قبول نداریم و این تمدن از هر وحشی گری، وحشی تر است و چرا برای فرزندان خود قانون را تفهیم نمی کنیم که در کدام کشور یک قانون رسمی علنا به روی زمین گذاشته شود و قانون رعایت نشود.
آیت الله عبادی با بیان اینکه برای گسترش اندیشه ای باید خود را به منطق و علم و استدلال مجهز کنیم، افزود: کار پیامبران الهی همین بوده است و استبدادگران متاسفانه با ظلم های خود مانع این کار می شده اند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اروپای وحشی و استعمارگر بی عقل و بی دین بدترین آفت بشر است، گفت: این ها منطق ندارند و به دنبال سلطه بر بشر هستند و طرحشان افساد و دزدکردن مردم، ایجاد اختلاف بین مردم و ناامید کردن مردم در کنار انواع و اقسام فسادها است.
وی در ادامه تاکید داشت: در یک جامعه بصیر و عاقل این استعمار بی دین نمی تواند جلو بیاید و دست به انواع فسادها می زند و یکی از آن ها درهم شکستن عفاف و حجاب و ارزش ها است و یک طرح استعماری محسوب می شود و به این طرح ، طرح اندلسی می گویند.
ایشان در ادامه گفت: طرح «اندلسی» اکنون در تمام کشورها از جمله ایران اسلامی در حال اجراشدن است و بدون بی غیرت کردن مردم هستند و نباید دشمن را ضعیف بشمارید و باید به فرزندان خود هشدار دهیم و حد توقف این طرح ندارد.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان کرد: اگر کوتاهی کنیم دنیا به قتلگاه اندلس تبدیل خواهد شد و تکلیف همه ما این است که جامعه خود را مجهز به علم، بصیرت، خدمت و عشق به معنویت کنیم و امیدواریم این طرح ضیافت اندیشه به معنای تامش برای دانشجویان یک محیط مفید و موثر بسازد.
طرح ضیافت اندیشه اساتید با حضور اساتید دانشگاه بیرجند از روز یکشنبه 20 شهریور 1401 آغاز شد و تا روز چهارشنبه 23 شهریور 1401 ادامه دارد.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر فرج الله هدایتی‌نیا کارشناس مذهبی برنامه تلویزیونی آفتاب شرقی، دکتر علی صدرا کارشناس برنامه سیمای خانواده و حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدحسین توانایی کارشناس مذهبی شبکه تلویزیونی معارف از اساتید برجسته این طرح هستند.

آخرین ویرایش۲۱ شهریور ۱۴۰۱