طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه بیرجند با حضور ۱۲۰ عضو هیأت علمی آغاز به‌کار کرد

۲۱ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۴:۲۳ کد : ۲۰۰۴۲ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۵۱۹
آیین افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه بیرجند با حضور ۱۲۰ عضو هیأت علمی دانشگاه روز یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ در سالن فرهنگ برگزار شد.
طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه بیرجند با حضور ۱۲۰ عضو هیأت علمی آغاز به‌کار کرد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی جعفری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند با عرض تسلیت ایام عزای اربعین حسینی و تشکر از همکاری صمیمانه ریاست محترم دانشگاه و خیرمقدم به نماینده محترم ولی فقیه در استان و حضار در آیین افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه اساتید، گفت: توفیق حاصل شده در اجرای این طرح بدلیل مدیریت دانشگاه در سطح کلان و همکاران مجموعه دفتر نهاد است که لازم است از آقای حسینی مدیر اجرایی نهاد رهبری و دیگر همکاران صمیمانه تشکر نمایم. مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند به پیشینه برگزاری این طرح اشاره کرد و گفت: در اواخر خردادماه تصمیم‌گیری در مورد برگزاری طرح ضیافت انجام شد و با توجه به حضوری شدن دانشگاه‌ها موضوعاتی انتخاب شد که برای فرزندان ما دانشجویان مفید باشد. وی چگونگی ثبت‌نام اعضای محترم هیأت علمی در این طرح را بیان کرد و ادامه داد: دوازدهمین دوره طرح ضیافت اندیشه با حضور اساتید برگزیده و توانمند دانشگاه برگزار می‌شود.
وی افزود: در طرح ضیافت اندیشه گفتگوهایی عالمانه برای دانش‌افزایی اساتید و انتقال موضوعات به دانشجویان برگزار می‌شود. مدیر طرح ضیافت اندیشه اساتید با اشاره به عبارتی از زیارت اربعین « ذَلَ مُهجَتَهُ فیکَ لِیَستَنقِذَ عِبادَکَ مِنَ الجَهالَةِ وحَیرَةِ الضَّلالَةِ» تأکید کرد: حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در این مسیر خون دلش را نثار کرد تا انسان‌ها را از جهالت نجات دهد اگر با این ایده سخن را در کلاس درس شروع کنید و بخواهید جوانی را از گرداب دشمن نجات دهید اجر مجاهد را دارد. وی به تهیه کتاب‌هایی با جهت‌گیری الهی در 25 رشته برای ارائه به اساتید اشاره کرد و گفت: یک سوم اساتید دانشگاه بیرجند شامل 120 نفر در رتبه‌های علمی استادی، دانشیاری، استادیاری و مربی در طرح ضیافت اندیشه سال جاری حضور دارند.

آخرین ویرایش۲۱ شهریور ۱۴۰۱