سرپرست دانشگاه بیرجند در آیین افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه اساتید مطرح کرد: دانشگاه بیرجند دانشگاهی فضیلت‌ساز و فرهنگی است

۲۱ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۴:۴۶ کد : ۲۰۰۴۳ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۷۵۸
سرپرست دانشگاه بیرجند همزمان با برگزاری آیین افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه اساتید، گفت: دانشگاه بیرجند دانشگاهی فضیلت‌ساز، فرهنگی و محل اندیشه‌ورزی، خردورزی، تعمیق باورها، ارزش‌های دینی و تمدن‌ساز است. 
سرپرست دانشگاه بیرجند در آیین افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه اساتید مطرح کرد: دانشگاه بیرجند دانشگاهی فضیلت‌ساز و فرهنگی است

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، سرپرست دانشگاه بیرجند در آیین افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه اساتید با قدردانی از حضور ارزشمند حضرت آیت الله عبادی، میهمانان و اساتید گرانقدر، روحانیت معزز و خیرمقدم به همکاران عضو هیأت علمی حاضر در این نشست معنوی و فرهنگی از دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و در رأس آن از حجت الاسلام والمسلمین جعفری تشکر کرد و گفت: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه به مقوله‌های مختلف سه ضلع عضو هیأت علمی، یاوران علمی و دانشجویان نگاه ویژه‌ای دارد. 
دکتر لامعی افزود: به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در هفته گذشته شاهد برگزاری طرح توانمندسازی دانشجویان فعال فکری، فرهنگی و سیاسی دانشگاه‌های خراسان جنوبی بودیم که با حضور حضرت آیت الله عبادی افتتاح و پس از یک هفته استمرار با حضور استاندار محترم خراسان جنوبی پایان یافت.
وی با تأکید بر اینکه دانشگاه بدون دانشجو هویت ندارد و باید برای دانشجویان سرمایه‌گذاری ویژه‌ای انجام شود، ادامه داد: بدون شک اساتید جایگاهی بس والا و تاثیرگذار دارند، اگر دانشجویان ما حداکثر پنج یا شش سال در دانشگاه حضور دارند اعضای فرهیخته هیأت علمی حداقل سی سال در این جایگاه هستند، بنابر این برگزاری نشست‌ها، کارگاه‌های دانش‌افزایی، همدلی و همفکری در راستای ارتقای جایگاه دانشگاه لازم است.
سرپرست دانشگاه بیرجند افزود: در آستانه سال تحصیلی جدید و پس از دوسال کرونا دانشجویانی به دانشگاه وارد خواهند شد که در عالم فضای مجازی زیستند و در این مدت با بسیاری از مسائل تربیتی و فرهنگی شاید چندان انس و الفتی نداشته‌اند لذا نگاهمان این است که دانشگاه بیرجند دانشگاهی فضیلت‌ساز  فرهنگی و محل اندیشه‌ورزی، خردورزی، تعمیق باورها، ارزش‌های دینی و تمدن‌ساز است. 
وی با استمداد از روح سرو و سالار شهیدان و فکر و اندیشه اساتید بزرگوار ابراز امیدواری کرد: سال تحصیلی جدید سرشار از توفیق و قرین با موفقیت باشد تا بتوانیم به آینده سازان این مرز و بوم خدمات شایسته و بایسته‌ای ارائه گردد.
دکتر لامعی دانشگاه‌های امروز را فراتر از دانشگاه‌های قرن بیستم دانست و گفت: دانشگاه‌ها در ابتدای قرن بیستم آموزش محور و دانشگاه‌های روشنفکران مستقل بودند؛ اما دانشگاه‌های اکنون در قرن بیست و یکم، دانشگاه پژوهشگران است. بنابراین ما به دنبال احیای تمدن اسلامی و ایرانی هستیم و این مهم در سایه مساعدت و پشتیبانی اعضای فرهیخته هیأت علمی محقق و میسر خواهد شد.
طرح ضیافت اندیشه اساتید با حضور اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند از روز یکشنبه 20 شهریور 1401 آغاز شد و تا روز چهارشنبه 23 شهریور 1401 ادامه دارد.

آخرین ویرایش۲۳ شهریور ۱۴۰۱