نوزدهمین همایش بین المللی تلسی در دانشگاه بیرجند برگزار می شود

۰۲ آبان ۱۴۰۱ | ۱۱:۱۶ کد : ۲۰۶۳۸ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۷۱۷
دبیر علمی همایش بین المللی تلسی با بیان اینکه این همایش ۱۸ تا ۲۰ ابان ماه در دانشگاه بیرجند برگزار شود، افزود: برای این همایش ۵۱۲ مقاله ارسال شد که از این تعداد ۳۶۵ مقاله پذیرش شده است.
نوزدهمین همایش بین المللی تلسی  در دانشگاه بیرجند برگزار می شود

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در نشست خبری همایش بین المللی تلسی که روز یکشنبه اول آبان 1401 برگزار شد، دکتر حسین نویدی‌نیا دبیر علمی این همایش با بیان اینکه کمیته علمی این همایش متشکل از ۱۵۷ استاد مطرح کشوری و بین المللی می باشد، افزود: سخنرانان کلیدی و ویژه این همایش ازاساتید بین المللی معروف رشته آموزش زبان انگلیسی  از کشورهای انگلستان، کانادا،استرالیا، نیوزیلند، ژاپن، و هنگ کنگ هستند.

چاپ مقالات همایش در مجلات تخصصی زبان
وی با بیان اینکه مقالات همایش در مجلات تخصصی زبان چاپ می شود، ادامه داد: از اساتید برتر و از یک دانشجوی تحصیلات تکمیلی و پژوهشگر برتر نیز تقدیر به عمل می آید. 
دبیر علمی همایش بین المللی تلسی یادآور شد: همچنین در حاشیه این همایش پیگیری برای تأسیس شعبه انجمن در دانشگاه بیرجند انجام خواهد شد. 
وی با بیان اینکه دکتر حسین نساجی استاد مطرح دانشگاه ویکتوریا از مهمان ویژه این همایش خواهد بود، افزود: هجدهمین همایش با همکاری دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه آزاد اسلامی سال گذشته به صورت مشترک برگزار شد.
وی بیان کرد: همایش تلسی به صورت سالانه برگزار می شود و یک همایش بزرگ در سطح کشور از نظر تعداد است.
دکتر نویدی نیا ادامه داد: این همایش برای گسترش و توسعه رشته زبان با محققان خارج کشور در حوزه تدریس و مباحث زبانی به اشتراک گذاشته می‌شود.


همایش تلسی از جشنواره های معتبر دنیاست
دبیر و دبیر اجرایی  این رویداد بین المللی نیز با بیان اینکه تلسی همایش معتبر و مطرح دنیا است، افزود: رقابت زیادی بین چهار دانشگاه برتر کشور برای میزبانی این همایش بود که دانشگاه بیرجند موفق به اخذ میزبانی و عبور از فیلترهای همایش شد. دکتر فاطمه چهکندی با اشاره به اینکه اول تیرماه دبیرخانه همایش را تأسیس شد، ادامه داد: دستگاه‌های مختلف همچون میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی و پارک علم و فناوری در این همایش با ما همکاری خواهند داشت.
وی هدف از این همایش را علاوه بر آموزش زبان انگلیسی به صورت اصولی و اساسی، شناسایی شهر بیرجند و دانشگاه بیرجند در سطح بین المللی دانست.
دکتر چهکندی عنوان کرد: با همکاری میراث فرهنگی تور بیرجند گردی و نمایش صنایع دستی برگزار می شود. 
وی با بیان اینکه با مساعدت جهاد کشاورزی عکس‌های جشنواره زرشک برای مهمانان به نمایش گذاشته می‌شود، اضافه کرد: معرفی جاذبه‌های گردشکری استان به زبان انگلیسی از دیگر برنامه های جانبی همایش می‌باشد.

آخرین ویرایش۰۴ آبان ۱۴۰۱