رئیس دانشگاه بیرجند: پروژه‌های عمرانی دانشگاه بیرجند نیاز به تخصیص اعتبار دارد

۱۴ آبان ۱۴۰۱ | ۱۴:۲۹ کد : ۲۰۸۱۷ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۴۳۳
رئیس دانشگاه بیرجند گفت: پروژه‌های عمرانی و نیمه‌تمام این دانشگاه نیاز به تخصیص اعتبار دارد و سهم دانشگاه از مصوبات سفر رئیس جمهور باید افزایش یابد.
رئیس دانشگاه بیرجند: پروژه‌های عمرانی دانشگاه بیرجند نیاز به تخصیص اعتبار دارد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر احمد لامعی‌گیو در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه خراسان جنوبی جزو نخستین استان‌های میزبان رئیس جمهور در دور اول سفرهای استانی بود، دانشگاه بیرجند از اعتبارات مصوب سهم چندانی پیدا نکرد که در دور دوم سفرها نیاز به توجه و سهم بیشتری از اعتبارات داریم.
وی اظهار داشت: مجموع اعتبارات مصوب دانشگاه بیرجند برای تکمیل فاز دوم ساختمان دانشکده ادبیات و علوم انسانی، تکمیل فاز اول خوابگاه دانشجویی و ساختمان پژوهشکده انار فردوس ۲۵ میلیارد تومان است.
رئیس دانشگاه بیرجند گفت: همچنین ۱۵ میلیارد تومان برای تکمیل ساختمان پارک علم و فناوری استان در جوار دانشگاه توسط سازمان برنامه و بودجه در سال جاری اختصاص یافته است.
وی افزود: در سفر شهریور سال گذشته رئیس جمهور به خراسان جنوبی، سه میلیارد تومان برای تکمیل کتابخانه مرکزی، ساختمان آموزشی و سالن ورزشی شماره ۲ چند منظوره دانشگاه صنعتی بیرجند، سه میلیارد تومان برای تکمیل آمفی تئاتر دانشگاه بزرگمهر قاینات و هشت میلیارد تومان برای تکمیل دانشکده مهندسی دانشگاه بزرگمهر قاینات توسط سازمان برنامه و بودجه اختصاص یافت.
دکتر لامعی‌گیو گفت: پروژه فاز دوم دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه بیرجند با زیربنای ۶ هزار و ۵۲۰ متر مربع سال ۱۳۸۸ آغاز شد که در مرحله نخست اخیرا افتتاح شد اما برای تکمیل طرح نیاز به اعتبار داریم.
وی عنوان کرد: پروژه فاز نخست خوابگاه دانشجویی نیز در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۳۳۳ متر مربع با ظرفیت ۲۵۰ دانشجو در محل پردیس شوکت‌آباد در حال احداث است.
رئیس دانشگاه بیرجند یادآور شد: این پروژه بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای نازک‌کاری، اجرای تاسیسات برقی و مکانیکی، موتورخانه و از این قبیل نیاز به اعتبار دارد.
وی گفت: در مجموع از ۲۵ میلیارد تومان مورد نیاز دانشگاه تاکنون ۱۵ میلیارد تومان تخصیص یافته و در همه پروژه‌ها نیمی از اعتبار مصوب تخصیص پیدا کرده است.
وی افزود: برای تخصیص کامل اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور به دانشگاه‌های استان، تاکنون جلسات و پیگیری‌های متعددی با حضور استاندار خراسان جنوبی در مرکز انجام داده‌ایم که امیدواریم هرچه سریعتر میزان اعتبار مصوب، تخصیص کامل داده شود.
وی بیان کرد: دانشگاه بیرجند به عنوان دانشگاه معین و مادر خراسان جنوبی نیاز به توجه ویژه‌ دارد، چون معتقدیم دانشگاه‌ها موتور محرکه استان هستند.
رئیس دانشگاه بیرجند گفت: آموزش و دانشگاه نقطه قوت خراسان جنوبی است و بدون این مزیت در استان خلاء بزرگی احساس می‌شود.
وی با اشاره به اینکه حضور ۱۲ هزار و ۶۰۰ دانشجو در دانشگاه بیرجند سبب پویایی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی منطقه می‌شود افزود: انتظار داریم نگاه‌ها به دانشگاه‌ها و آموزش عالی استان بیشتر و بهتر شود زیرا اکنون وضعیت خوب است اما با وضعیت مطلوب فاصله داریم.

آخرین ویرایش۱۴ آبان ۱۴۰۱