برگزاری کارگاه آموزشی فرهنگ دانشگاهی ایران و تغییرات آن در دهه اخیر

۱۴ آذر ۱۴۰۱ | ۱۰:۴۹ کد : ۲۱۵۶۲ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۱۳۵۷
کارگاه آموزشی فرهنگ دانشگاهی ایران و تغییرات آن در دهه اخیر توسط امور دینی و قرآنی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند با همکاری مدیریت برنامه، بودجه و تحول اداری و معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی به صورت مجازی برگزار شد.
برگزاری کارگاه آموزشی فرهنگ دانشگاهی ایران و تغییرات آن در دهه اخیر

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در کارگاه آموزشی فرهنگ دانشگاهی ایران و تغییرات آن در دهه اخیر،  دکتر مهدی رضایی با بیان  اینکه از نظر Galtung فرهنگ هر دانشگاه متناسب با سبک فکری آن جامعه است، گفت: فرهنگ دانشگاه شامل؛ فرهنگ ساکسونیک، فرهنگ تیوتونیک، فرهنگ گالیک و فرهنگ نیپونیک می باشد. وی همچنین حماسه سازمانی کلارک (منشا بحث فرهنگ دانشگاهی)، الگوی تیرنی، الگوی ارزش‌های رقیب ، الگوی برگکوئیست را به‌عنوان الگوهای مختلف از فرهنگ دانشگاهی نام برد و ادامه داد: از دیدگاه حماسه کلارک سازمان‌ها باید بتوانند حماسه آفرین باشند و درک جمعی برای دستیابی به موفقیت‌های بی‌نظیر داشته باشند و تاریخچه سازمان را بسازند.
وی افزود: از نظر تیرنی‌ها می‌توانیم فرهنگ یک سازمان را از ابعاد مختلفی بررسی کنیم و فرهنگ دانشگاهی متأثر از رهبر است و ما از رهبر چه انتظاراتی داریم که در فرهنگ سازمانی موثر است. الگوی ارزش‌های رقیب مثل فرهنگ قبیله‌ای و بازاری می باشد که انعطاف پذیری روی مسائل خارجی و داخلی است. 
وی همچنین عوامل تاثیرگذار فرهنگ سازمانی را در دو بخش نزدیک (ملی) و دور (محیط فراملی یا بین الملل) تشریح کرد.

آخرین ویرایش۱۴ آذر ۱۴۰۱