استاندار خراسان جنوبی از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان بازدید کرد

۱۶ آذر ۱۴۰۱ | ۱۸:۴۴ کد : ۲۱۶۹۷ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۰۳۵
در حاشیه آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان در دانشگاه بیرجند، دکتر جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی به همراه دکتر احمد لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه بیرجند، روز چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان در سالن امید دانشگاه بازدید کرد.
استاندار خراسان جنوبی از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان بازدید کرد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی و هیأت همراه روز چهارشنبه 16 آذر 1401 از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان در سالن امید دانشگاه بیرجند بازدید کرد.
دکتر قناعت در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان و در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: هر کار اجرایی یا هر اقدامی که در حوزه‌های مختلف دستگاه‌های مربوطه صورت می‌گیرد باید توجه ویژه به پیوست پژوهش داشته باشد.
وی با تأکید بر ضرورت به روز شدن پژوهشگران در استان، افزود: حفظ مرجعیت علمی در رقابت‌های بین استانی باری سنگین بر دوش پژوهشگران است و در کنار آن باید به کف جامعه نیز برسد و مردم شاهد نتیجه آن باشند.
استاندار با اشاره به اینکه متولیان امر هم باید حمایت‌های لازم را داشته باشند، ادامه داد: در یک سال اخیر طرح‌های خوبی به دبیرخانه ارسال شده که برترین ها انتخاب شدند و حمایت‌های مادی و معنوی از این طرح‌ها دنبال می‌شود.
وی گفت: نگاه و توجه مجموعه دولت به حوزه پژوهش، خاص و ویژه است لذا در استان‌ها نیز همین موضوع دنبال می‌شود.
دکتر قناعت با اعلام اینکه انتظار مردم از پژوهشگران این است که اقدامات پژوهشی منجر به تولید ثروت شده و درآمد ایجاد کند، ادامه داد: توانمندی‌های خوبی در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی وجود دارد اما دستگاه‌های دولتی استان هنوز نتوانسته‌اند از ظرفیت های موجود پژوهشی استفاده کنند.
به گفته وی؛ باید ارتباط معقول و خوبی بین پژوهشگران با دستگاه‌های اجرایی ایجاد شود تا ظرفی‌های بالقوه به بالفعل تبدیل شوند.
در این نمایشگاه، زیست بوم دانشگاه بیرجند، دستاوردهایی از حوزه آتی، صنایع دستی، حوزه امنیت و مهندسی، پزشکی، حوزه مدیریت منابع آب و بخش‌های معدنی و کشاورزی را ارائه کرده است. در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی اداره کل فنی و حرفه‌ای و مرکز تحقیقات کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه صنعتی بیرجند، پارک علم و فناوری و میراث فرهنگی و گردشگری نیز حضور دارند.
نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان با 20 غرفه برپا شده است. دستاوردهای پژوهشی استان در این نمایشگاه از 15 تا 17 آذر 1401 در دو نوبت صبح از ساعت 9 تا 13 و بعدازظهر از ساعت 15:30 تا 19 در محل سالن امید دانشگاه بیرجند پذیرای علاقمندان است.

آخرین ویرایش۱۶ آذر ۱۴۰۱