عضو هیأت علمی دانشگاه بیرجند به عنوان سرپرست اداره کل استاندارد خراسان جنوبی منصوب شد

۳۰ آذر ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۷ کد : ۲۲۰۳۰ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۳۱۷۶
دکتر مهدی دستورانی، عضو هیأت علمی دانشگاه بیرجند به سمت سرپرست اداره کل استاندارد خراسان جنوبی منصوب شد.
عضو هیأت علمی دانشگاه بیرجند به عنوان سرپرست اداره کل استاندارد خراسان جنوبی منصوب شد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در آیین تکریم و معارفه سرپرست اداره کل استاندارد خراسان جنوبی که روز چهارشنبه 30 آذر 1401 با حضور مدیران و مسئولان استانی برگزار شد، از زحمات فریده صادقی‌گیو تقدیر و دکتر مهدی دستورانی به عنوان سرپرست این اداره کل منصوب شد.
در این مراسم، هاشمی رئیس تایید صلاحیت سازمان ملی استاندارد ایران در مراسم معارفه سرپرست اداره استاندارد خراسان جنوبی گفت: کیفیت موضوعی برآمده از نشان استاندارد است و وجود آن نشان دهنده اعتبار کالا هاست.
وی با بیان اینکه اعتبار پشت نشان استاندارد ناظر بر کیفیت است افزود:در کنار کیفیت کالا باید کمیت نیز مورد توجه قرار گیرد و جدی گرفته شود زیرا محور کار ما رضایت مردم است.
هاشمی بیان کرد: اگر در نظارت‌ها ناظر بر کیفیت باشیم تاثیرات مثبت آن شامل تولید کننده خواهد شد و رونق صادرات را به دنبال خواهد داشت.
رئیس تایید صلاحیت سازمان ملی استاندارد ایران عنوان کرد: ورود جدی به بحث اوزان و کم فروشی از اهداف سازمان ملی استاندارد است که در آخرین جلسه شورای عالی استاندارد این مورد مصوب شد و رئیس جمهور نیز بر این نکته تاکید کردند بنابراین جز برنامه‌های عملیاتی جدی ما در ماه‌های آینده خواهد بود که هم اکنون کار اجرای آن در استان‌ها شروع شده است.
طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: امروزه استاندارد اهمیت ویژه‌ای دارد و نباید در این زمینه به امنیت و سلامت مردم خدشه‌ای وارد شود. او خطاب به کارکنان اداره کل استاندارد گفت: مردم به تضمین نظر شما احترام می‌گذارند لذا وظیفه مهم و حساسی دارید، بایستی استاندارد شوید تا بتوانید استاندارد سازی کنید.
طالبی اظهار کرد: استاندارد‌های کارخانه‌ای در خراسان جنوبی از اهمیت بالایی برخوردارند، زیرا تولیدات خوبی را استان داریم که از مرز ماهیرود به افغانستان و سایر کشور‌ها صادر می‌شود لذا با تاکید بر مساله استاندارد می‌توانیم در تبادلات تجاری خود موفق‌تر عمل کنیم.
دکتر دستورانی سرپرست جدید اداره کل استاندارد خراسان جنوبی در پایان جلسه بر ضرورت ایجاد سامانه جامع آزمایشگاهی، استاندارد سازی آسانسور‌ها و به کارگیری توان و ظرفیت دانشگاه‌ها و دانشجویان برای پیشبرد بهتر اهداف این اداره تاکید کرد.
دکتر دستورانی عضو هیأت علمی گروه علوم و مهندسی آب دانشکده کشاورزی دانشگاه بیرجند است. وی مدرک دکتری خود را در سال 1395 در رشته علوم و مهندسی آب- سازه های آبی از دانشگاه فردوسی مشهد کسب کرد.

آخرین ویرایش۳۰ آذر ۱۴۰۱